شناسهٔ خبر: 13714 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

آخرین وضعیت مرزهای شمال غرب کشور/ خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها در حوزه بیمه شخص ثالث/ افتتاح ۴هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان تیر ۹۵

جاده آخرین وضعیت مرزهای شمال غرب کشور٬ خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها در حوزه بیمه شخص ثالث و افتتاح ۴هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان تیر ۹۵ از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی

به لحاظ اعتباری به شدت برای تجهیز راهدارخانه‌ها٬ تأمین نمک و تعمیر ماشین آلات برای راهداری زمستانه مضیقه و محدودیت مالی وجود دارد.

۴ هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان تیر ۹۵ افتتاح می‌شود

آمار کشته‌شدگان ۶ ماه نخست سال در تصادفات راه‌های روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۹ درصد کاهش یافت.

ناصر رزاق منش مدیرکل روابط عمومی سازمان حمل و نقل جاده‌ای

 معرفی مرکز کنترل مدیریت راه‌های کشور و سامانه پاسخگوی ۱۴۱ به مردم مهمترین کاری است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با موضوع رعایت حقوق شهروندی در نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته  انجام می‌دهد.

عبددالحسن علی اکبری مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی

 از زمان بازگشایی مرز رازی (۲۸ مهر) تا پایان روز یکشنبه ۳ آبان سه هزار نفر از این مرز خارج شدند تردد از این مرز همچنان رو به افزایش است.

مرز سرو از روز چهارشنبه ۲۹ مهر فقط بر روی مسافران پیاده باز شد.

مرز بازرگان فعال است و به طور متوسط روزانه ۸۰۰ دستگاه کامیون از این مرز وارد و خارج می‌شوند.

محمد جواد عطرچيان مدير كل دفتر ترانزيت و پايانه هاي مرزي

در اولين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي حمل ونقل جاده اي جمهوري اسلامي ايران با كشور يونان در تاريخ ۲۷ و ۲۸ مهرماه برگزار و طي آن با امضاي يادداشت تفاهمي بر توسعه همكاري‌هاي حمل ونقلي دوجانبه تأكيد شد.

حسن احمدی نوری معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل

 

آزادراه قم- گرمسار با رعایت کامل مسایل زیست محیطی و کاهش گازهای گلخانه‌ای و مبتنی بر شاخص های در نظر گرفته شده در حفظ حقوق شهروندی احداث شد که تنها ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی سالانه با کاهش گازهای گلخانه‌ای از طریق احداث این آزادراه صورت می‌گیرد.

توجه به منظر راه به معنای رعایت ویژگی‌های خاص معماری، فرهنگی و زیست محیطی هر منطقه در ساخت راه‌ها از مسایل مهمی است که در پروژه‌های آزادراهی رعایت شده است.

در زمینه احداث و نگهداری آزادراه‌ها سعی بر آن است تا با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و به منظور پاسداشت رودخانه‌ها و معادن و با استفاده از سیستم بازیافت گرم، کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و هم در استفاده از ذخایر طبیعی کشور صرفه‌جویی گردد.

عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور

با توجه به بررسی‌های آماری، ۵۰ درصد از تلفات رانندگی در محل سانحه است و نیمی دیگر مربوط به مجروحانی است که در مسیر بیمارستان جان می‌بازند.

علی‌اکبر اولیا دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران

 

خسارت پرداختی ناشی از تلفات سوانح رانندگی ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

۲ هزار میلیارد تومان، خسارت بیمه‌ها در حوزه بیمه شخص ثالث است. بیمه شخص ثالث باید برای همه وسایل نقلیه الزامی باشد در حالی که هم اکنون ۸۰ درصد خودروها و درصد پایین‌تری موتورسیکلت، بیمه شخص ثالث دارند بیمه شخص ثالث باید براساس ریسک جاده، خودرو و کاربر تعریف شود نه سیلندر خودرو.

طبق قانون ما موظف هستیم ۱۰ درصد حق بیمه‌های شخص ثالث را به وزارت بهداشت و ۵ درصد را به نیروی انتظامی پرداخت کنیم اما باید شفاف‌سازی شود که این ارقام در کجا هزینه می‌شود.

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری

طبق قانون هر ۳ سال یکبار باید در میزان جرایم رانندگی بازنگری کرد. جرایم فعلی از سال ۸۹ هیچ تغییری نکرده است جرایم رانندگی باید ۲ برابر شود

بیشترین نقش را در تصادفات جاده ای عامل انسانی دارد و پس از آن با اختلاف زیاد عامل جاده و خودرو نقش دارد تا زمانی که جرایم افزایش پیدا نکند نباید انتظار کاهش چشم‌گیر آمار تصادفات و تلفات جاده ای را داشت.

نظر شما