شناسهٔ خبر: 137149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سال گذشته تاکنون انجام شد:

ثبت نام بیش از ۲۴ هزار سیستانی و بلوچستانی برای وام دریافت ودیعه مسکن

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ثبت نام وام ودیعه مسکن ۲۴ هزار و ۵۱۵ نفر از شهروندان استان در راستای اجرای تسهیلات ماده چهار قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی این استان با بیان اینکه تسهیلات ودیعه مسکن می‌تواند کمک شایانی به وضعیت مستاجران کند و هدف وزارت راه و شهرسازی این است که وام این تسهیلات صرف کمک ودیعه اجاره مسکن شود نه صرف خرید خدمات دیگر که آثار تورمی دارد، اظهار داشت: با سیاستگذاریهای وزارت راه و شهرسازی اعطای تسهیلات وام ودیعه با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار طی یک دوره بازپرداخت ۵ ساله از محل منابع بانکی موضوع ماده چهار قانون جهش تولید مسکن از سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ثبت نام کنندگان این وام در استان ۱۷ هزار و ۲۸ نفر حائز شرایط شدند که تاکنون بیش از پنج هزار آنان موفق به دریافت وام شده اند و مابقی در حال سیر مراحل قانونی هستند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متقاضیان برای دریافت وام ودیعه مسکن می توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند، گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری باشند و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.

وی تاکید کرد: مستاجرینی که دارای کد رهگیری نیستند می توانند به سامانه املاک و مستغلات آدرس سامانه (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه کرده و کد رهگیری را به صورت رایگان دریافت کنند.

مهدیار سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن را ۴۰ میلیون تومان و طول دوره بازپرداخت پنج ساله ذکر کرد و افزود: مستاجرینی که از تسهیلات ودیعه مسکن تاکنون استفاده نکردند در اولویت برای دریافت وام خواهند بود.