شناسهٔ خبر: 137156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث پل و تکمیل محور روستایی شهمیرزاد_چاشم، خطیرکوه_دوآب استان سمنان

14.jpeg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از احداث پل دهانه ۲۰ متری و تکمیل محور روستایی شهمیرزاد_ چاشم، خطیرکوه_دوآب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید صداقت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از احداث پل دهانه ۲۰ متری و تکمیل محور روستایی شهمیرزاد_ چاشم، خطیرکوه_دوآب خبر داد و افزود: در فاز اول این پروژه عملیات احداث کوله ها و دیواره های هدایت سیلاب به اتمام رسیده است.
وی اظهار کرد: دیوارهای هدایت به سازه هایی گفته می شود که برای جلوگیری و یا کاهش آب شستگی و همچنین یکنواخت کردن توزیع جریان در مقطع پل  احداث میگردد و این دیوارها نقش عمده ای در اصلاح الگوی جریان در مقاطع پل  مخصوصا در حالتی که جریان به صورت نامتقارن به پل نزدیک میشود، دارند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان بیان کرد: در فاز دوم این پروژه نصب عرشه پل، دیواره های اتصال پل به محور اصلی و پی کنی توسط پیمانکار شروع و در حال انجام است.
صداقت گفت: تخصیص اعتبار  این پروژه از محل منابع ملی و استانی بوده است و مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال را در بر داشته است.
وی هدف از این طرح و پروژه را اتصال استان سمنان به استان مازندران عنوان کرد و افزود: در صورت تکمیل این پروژه اتصال این دو استان از طریق راه روستایی شهمیرزاد_ چاشم، خطیرکوه_دوآب برقرار می شود و عبور و مرور مردم به آسانی اتفاق خواهد افتاد .
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در ادامه اظهار کرد: به دلیل صعب العبور بودن مسیر، جغرافیا و اقلیم سرد منطقه و وجود معارضین عملیات تکمیل این پروژه در سال گذشته طولانی مدت گردیده بود . 
صداقت در پایان اظهار امیدواری کرد: در صورت تامین به موقع اعتبار عملیات تکمیل این پل قبل از شروع فصل سرما به اتمام برسد.