شناسهٔ خبر: 137205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

بهره‌برداری از ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه

سفر به آذربایجان غربی ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه بامداد امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسوولان استانی و کشوری به بهره‌برداری رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم به توسعه آتی شبکه ریلی در سطح استان پرداخت و گفت: که در این خصوص اتصال ایستگاه راه‌آهن ارومیه به قره تپه سلماس و ایستگاه راه‌آهن تبریز مدنظر است که در این خصوص وزیر راه و شهرسازی  دستور ویژه به شرکت ساخت برای شروع مطالعات در سال جاری صادر کرد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم، با اشاره به محوریت جاده‌های آذربایجان‌غربی در حمل‌ونقل کالا و مسافر  گفت: زیرساخت‌های ایستگاه باری در راه‌آهن ارومیه مورد توجه بوده و برای اجرای این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو گفت: ایستگاه باری راه آهن ارومیه تکمیل شد و ایستگاه باری نقده نیز تا پایان سال جاری تحویل بهره بردار (اداره کل راه آهن آذربایجان ) خواهد شد.

وی از تخصیص ۳۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان‌غربی برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن این استان، تاکید کرد: تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل‌ونقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن جذب اعتبار را داشتیم و جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد. 

حمزه‌لو بیان کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن پنج پایانه‌ مرزی نیازمند استفاده حداکثری از حمل‌ونقل ریلی است.

وی اضافه کرد: از ۱۱ ایستگاه راه آهن در حوزه آذربایجان‌غربی، هفت ایستگاه راه آهن در ارومیه و  جنوب استان قرار دارد که نواقصات این ایستگاه‌ها برای حمل بار تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ایستگاه های راه آهن این استان ظرفیت جابجایی و حمل سالانه حدود ۱۰ میلیون تن بار و ۱.۵ میلیون نفر مسافر را دارد.