شناسهٔ خبر: 137291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

ثبت قراردادهای اجاره در سامانه، راهکاری برای عادلانه کردن بازار مسکن است

ثبت نام در سامانه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ثبت قراردادهای اجاره در سامانه وزارت راه و شهرسازی راهکاری مناسب برای تعادل وعادلانه کردن بازار مسکن است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به طولانی شدن فرایند ثبت‌نام و پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان، گفت: تأمین زمین نیز با مشکلاتی مواجه شد که اکنون با موفقیت در حال انجام است و به مراحل نهایی رسیده است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان برای این طرح ۱۲۰ هزار واحد است عنوان کرد: ۲۰۰ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح متقاضی محور است و به فراخور شرایط ثبت‌نام انجام می‌شود گفت: این طرح یکی از راه‌های عادلانه کردن بازار مسکن است.

آهکی با اشاره به اینکه راهکار دیگر کاهش قیمت ساماندهی املاک بخش خصوصی است که به اجاره نرفته است افزود: املاکی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند به عنوان ملک خالی شناخته می‌شوند و جرائم خاص خود را دارد و چنانچه واحدهای خالی فروخته یا اجاره داده شود، قیمت مسکن نیز کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های دیگر از جمله نقل و انتقال و قراداد اجاره از دیگر راه‌های کاهش قیمت مسکن است عنوان کرد: مالک، مستأجر و شهود باید اطلاعات را در سامانه ثبت کنند و در نهایت کد رهگیری به صورت رایگان صادر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در ورود اطلاعات باید دقت شود زیرا تا ۲۴ ساعت قابل اصلاح است و بعد از آن امکان‌پذیر نیست.