شناسهٔ خبر: 137371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رنگ آمیزی ۱۳۲ متر از سرعتگیرها در شهرستان کوثر

ویدیو| اجرای روکش آسفالت محور نورآباد_هرسین رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت: در ۳ ماهه گذشته۱۳۲ متر از سرعتگیرها در شهرستان کوثر رنگ آمیزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،جعفر بابائیان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر دربازدید از محور سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران  ۴ عدد سرعتکاه مجازی ایجادکرده اند گفت:در این مدت راهداران در ۲ نقطه سه راهی گزور-بنیادآباد و سه راهی شهرک صنعتی کوثر روشنایی نقطه ای ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه راهداران در ۳ ماهه گذشته به طور مستمر از ۱۲ دستگاه  سیستم روشنایی تونل در ۹ نقطه نگهداری کرده اند تصریح کرد: ۳۲ عدداز چراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی نیز تعمیر، نگهداری و توسعه داده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در مدت یاد شده لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان رابا استفاده از ۶۰ تن آسفالت سرد وگرم یادآور شدو اظهار کرد: هزار و ۲۶۰کیلومتراز کانالهای طرفین در محورهای مواصلاتی پاکسازی شده است.

بابائیان در این مدت  از تیغ زنی ، تسطیح و رگلاژ ۷۹۰کیلومتراز راه های شنی و خاکی شهرستان کوثر خبرداد و خاطرنشان شد:راهداران با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۵۲ نفر ساعت در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی سنگهای سست را از ترانشه لق گیری کرده اند.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و افزود:با حضور  ۳۳۰۰نفر- روز گشت راهداری در محورهای مواصلاتی تاکنون در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه به ۳۶ نفر از متخلفان اخطار کتبی ابلاغ و ۱۰ عدد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز از سطح جاده های شهرستان برچیده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر تعمیر ، بازسازی و نصب ۵۵ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی، شستشوی بیش از ۵هزار عددعلائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب ۷۲۰عدد تابلو و علائم، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات ۵۲ مورد، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۵دهانه به حجم ۲۰متر مکعب و انجام ۷۰۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ ماهه گذشته برشمرد.

بابائیان با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثرمسئولیت نگهداری از۵۲۰  کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۸کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۲کیلومترنیز راه شوسه و خاکی است.