شناسهٔ خبر: 137421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید از شهر جدید گلمان مطرح شد؛

لزوم رونق ساخت و ساز در شهر جدید گلمان / آماده‌سازی سایت ۷۲ هکتاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلمان

گلمان مجری شهر جدید گلمان گفت: در حوزه نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی در زمین ۷۲ هکتاری فدک ( اراضی مشک آباد ) آغاز و نسبت به احداث ۳۴۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن اقدام شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، محمدعلی پورعلی مجری شهر جدید گلمان در جلسه بررسی مسائل شهر جدید گلمان، گفت: در حوزه نهضت ملی مسکن عملیات اجرایی در زمین ۷۲ هکتاری فدک ( اراضی مشک آباد ) آغاز و نسبت به احداث ۳۴۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن اقدام شده است . 

وی اظهار کرد: در حال حاضر این شهر جدید بالغ بر ۱۰ هزار نفر جمعیت در خود اسکان داده است و در افق طرح و در پهنه حدود ۲۲۰۰ هکتار قابلیت اسکان حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد. 

پورعلی ادامه داد: سرریز جمعیت ارومیه و همچنین جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی پیرامون شهر ارومیه و ساخت وسازهای غیرمجاز از اهداف ایجاد شهر جدید گلمان می‌باشد.

مجری شهر جدید گلمان اظهار کرد: حوزه فنی و اجرایی از زمان استقرار شرکت عمران شهر جدید گلمان نسبت به زیر سازی، جدول کشی  و آسفالت خیابان های تمامی معابر اصلی و فرعی و جمع کننده شهر اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: هم چنین در سال جاری عملیات احداث دبیرستان دخترانه ۹ و ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع به همراه سالن ورزشی آغاز گردیده است.

مجری شهر جدید گلمان ادامه داد: شهر جدید گلمان در حال حاضر دارای یک باب مسجد و ۲ باب مدرسه دولتی، ۳ باب مدرسه غیر انتفاعی، ساختمان آتش نشانی، مجموعه ورزشی، مراکز جامع سلامت، سه پارک و فضای عمومی، ساختمان کلانتری استیجاری، داروخانه و دفتر پیشخوان است.

پورعلی تاکید کرد: توسعه بیش از پیش خدمات زیربنایی در شهر جدید گلمان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان است و این امر مشارکت همه جانبه را می‌طلبد.

در ادامه این جلسه استاندار آذربایجان‌غربی از روند اجرای طرح‌های مسکن شهر جدید گلمان بازدید کرد.

 استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا مشکل تعاونی‌های مسکن رفع و ساخت و سازها در این شهر رونق گیرد.

محمد صادق معتمدیان اظهار داشت: وجود، جاده دسترسی مناسب از شهر ارومیه تا این شهر بسیار مهم است و نهادهای مسوول برای بهبود وضعیت جاده توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید رفع مشکلات شهر جدید گلمان در دستور کار نهادهای مسوول قرار گیرد و برای بهبود وضعیت زندگی در این شهر تلاش شود.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مصوبات شهرستانی و مصوبات جلسه امروز در حوزه گلمان با پیگیری مسوولان و دستگاه‌های اجرایی به زودی عملیاتی شود.

معتمدیان تاکید کرد: شتاب توسعه در این شهر باید در اولویت باشد.