شناسهٔ خبر: 137443 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بهار سال جاری انجام گرفت؛

بهسازی روکش ۳۱۶ کیلومتر راه با بیش از ۲۵۵ هزار تن آسفالت در استان خراسان رضوی

مهندس شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: از ۱۶ فروردین ماه سال جاری تا کنون بیش از ۲۵۵ هزار تن آسفالت به ارزش ریالی ۵۱۰ میلیارد تومان ب منظور روکش آسفالت رویه راه‌های دارای خرابی شدید در استان خراسان رضوی اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار کرد: با این میزان آسفالت ۲۷۷ کیلومتر-لایه، لکه گیری و روکش آسفالت و بیش از ۳۹ کیلومتر عملیات حفاظتی روسازی راه و در مجموع ۳۱۶ کیلومتر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت و حفاظتی رویه انجام شده است.         

وی در همین راستا افزود: عملیات مرمت رویه در محورهای غرب استان حدود ۱۳۴ کیلومتر، محورهای شرق استان ۸۵ کیلومتر، محورهای شمال ۲۸ کیلومتر و محورهای جنوب استان ۶۹ کیومتر انجام گردیده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان کرد: در راستای طرح  بهسازی و آسفالت راه های استان خراسان رضوی از سال گذشته تا کنون بیش از ۶۵۰ هزارتن آسفالت با ارزش ریالی یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مرمت رویه راه های استان اجرا و هزینه شده است.

شهامت افزود: از ابتدای عملیات اجرایی نهضت بهسازی راهها در تیرماه سال گذشته تا کنون ۲۱۰ کیلومتر-لایه، لکه گیری در محور مشهد – نیشابور – سبزوار ، بیش از ۷۲ کیلومتر در محور مشهد – چناران – قوچان – فاروج ، بیش از ۱۰۹ کیلومتر- لایه در محور مشهد – تربت حیدریه – گناباد و در سایر محورهای استان بیش از ۳۶۴ کیلومتر-لایه، عملیات لکه گیری و روکش آسفالت و حفاظتی رویه انجام شده است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه های استان نیز افزود: در صورت تداوم تامین اعتبار و قیر، اجرای یک‌هزار کیلومتر-لایه عملیات ترمیم رویه در راه های استان تا ابتدای زمستان سالجاری پیش بینی شده است تا هموطنان عزیز و زائرین بارگاه امام هشتم شیعیان جهان حضرت رضا (ع) از خدمات مناسب تری در راههای استان بویژه راههای شریانی و اصلی استان بهره مند گردند هر چند رفع کامل مشکلات رویه راههای استان بنحو مطلوب نیازمند هزینه کرد ۵ هزار میلیارد تومان برای ترمیم ۶۰ درصد راههای استان میباشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی در پایان از صبر و شکیبایی کاربران راهها به دلیل خرابی انباشته شبکه راهها و زمانبر بودن عملیات ترمیم خرابی راهها تشکر کرد و رسیدگی فوری به مشکلات شهروندان در سامانه ۱۴۱ را بعنوان یکی از مهمترین اهداف عملیاتی حوزه راهداری استان برشمرد.