شناسهٔ خبر: 137446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد؛

احداث ورودی و کمربندی اردل در دستور کار قرار دارد

نشست خبری اردل دوپلان مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به لزوم هدایت ترافیک شهر اردل و نیاز به کنارگذر، احداث ورودی و کمربندی این شهر نیز از سال گذشته به پروژه گورمیزه افزوده شد و امیدواریم همزمان با بهره‌مندی از پروژه گورمیزه، ورودی و کمربندی شهر اردل نیز افتتاح شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در نشست با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: مسیر اردل ـ دوپلان حدود ۱۵ کیلومتر طول دارد که از خروجی شهر اردل آغاز و با چهار تونل به طول مجموع دو کیلومتر به سمت دوپلان ادامه می یابد.

وی ادامه داد:  احداث مسیر و تونل های گورمیزه موجب کاهش بیش از ۲۳ کیلومتر از مسیر می‌شود و همچنین تعدادی از نقاط حادثه‌خیز و برف‌گیر با وجود این تونل‌ها حذف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اعتبار هزینه شده برای این محور را تاکنون ۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرماندار شهرستان اردل نیز در این نشست اظهار کرد: تکمیل محور اردل ـ دوپلان علاوه بر خارج کردن شهرستان از بن بست، توسعه گردشگری را نیز به دنبال خواهد داشت.

یعقوب شکوهی ضمن اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت تأمین اعتبار تکمیل پروژه در سفر دوم ریاست جمهوری به استان، اظهار امیدواری کرد؛ با تأمین اعتبار مناسب این جاده مهم ملی و گردشگری تکمیل و در اختیار مردم استان و گردشگران قرار گیرد.

وی همچنین خواستار پیگیری احداث جاده شرق اردل و اتصال تونل گورمیزه به تونل زره در شهرستان کیار و جاده خوزستان شد و افزود: بهره‌برداری از ورودی شهر اردل و احداث کمربندی این شهر نیز تأثیر بسزایی در کاهش حوادث رانندگی و کاهش ترافیک در سطح شهر اردل خواهد داشت.