شناسهٔ خبر: 13746 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در نشست خبری اعلام کرد:

۱۲۰۰ پل روستایی در معرض تخریب/ تکمیل ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی با مشارکت مردمی/ کمبود امکانات راه‌های روستایی برای بازگشایی راه‌ها

حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احتمال سیل و مخاطرات ناشی از آبگرفتگی و ریزش کوه در راه های روستایی در سال جاری زیاد است گفت: ۱۲۰۰ پل در راه های روستایی در معرض تخریب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسین میرشفیع امروز پنجشنبه ۷ آبان در حاشیه پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته با بیان اینکه در نیمه اول امسال بیش از ۲ هزار کیلومتر راه جدید روستایی آسفالت و ۲۳۰۰ کیلومتر از راه‌های قدیمی روکش جدید شد اظهار کرد: در نیمه نخست امسال میزان تلفات رانندگی در راه‌های روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش یافت که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: اطلاعات دقیقی در خصوص درج در برنامه ششم توسعه در حال جمع آوری است که امیدواریم در خصوص تجهیز منابع و تامین منابع برای راه های روستای پیگری های لازم در برنامه ششم توسعه صورت گیرد.

میرشفیع میزان تخصیص اعتبارات راه های روستایی در سال جاری را صفر اعلام کرد و گفت: میزان مطالبا پیمانکاران در حوزه راه های روستایی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت می شود.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی به مشارکت مردمی در ایجاد راه های روستایی اشاره کرد و گفت: انجمن خیرین راهساز جذب مشارکت های مردمی برای توسعه، بهسازی و خدمات بین راهی در راه های روستایی را پیگیری می کنند به طوریکه از سال گذشته ۸۰۰ کیلومتر از راه های روستایی با مشارکت مردمی تکمیل شده است.

میرشفیع یادآور شد: البته چند راه اصلی در شهرستان های خوی، بستک، رفسنجان و سراب با مشارکت مردمی در حال ساخت است.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر شبکه راه های روستایی کشور است گفت: ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که در شرایط عادی و منطقی بادی در مدت چند ساعت بازگشایی شوند اما متاسفانه به دلیل امکانات کم برای راه های روستایی این تبعیض توسط روستاییان قابل محسوس است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احتمال سیل و مخاطرات ناشی از آبگرفتگی و ریزش کوه در راه های روستایی برای سال جاری زیاد است ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۵۰۰ پل بزرگ در ۸۳ هزار کیلومتر از راه های روستایی وجود دارد که شاخص سلامت این پل ها ۷۰ از ۱۰۰ است.

وی افزود: حدود ۱۲۰۰ پل بزرگ در راه های روستایی در معرض تخریب قرار دارند که سال گذشته برای ترمیم این پل ها مکاتباتی با سازمان مدیریت بحران وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت تا اعتباراتی برای بهسازی این پل ها تخصیص یابد./

نظر شما