شناسهٔ خبر: 13752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی سیل به ۲۰هزار واحد مسکونی ایلام

سیل معاون امور عمرانی استاندار ایلام اعلام کرد: در نتیجه وقوع سیلاب در سطح شهر ایلام ۴۰ درصد شهر ایلام شامل ۲۰هزار واحد مسکونی و یک هزار دستگاه خودرو خسارت دیده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شاپور پولادی همچنین از تخریب تاسیسات چشمه گل گل شهر ایلام (تامین کننده ۴۵ درصد آب شهر ایلام) خبر داد و افزود: در سطح شهر ایلام ۲۰ کیلومتر مسیل نیز تخریب و برخی نیز در آستانه تخریب قرار دارند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: برآوردهای احتمالی اولیه از میزان خسارتی که سیلاب در ایلام وارد آورده است، ۶۰۰میلیارد تومان است. این برآورد اولیه از وقوع سیلاب است و کارشناسان ما باید بررسی های لازم در این خصوص را انجام دهند.

وی اضافه کرد: کمیته های ارزیاب با مراجعه به منازل مردم و بر اساس فرمت مربوطه میزان خسارت های ناشی از وقوع سیل را ارزیابی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان ایلام در سیل تخریب شده‌اند، افزود: معابر شهری در شهرستان ایلام به‌صورت جدی آسیب دیده‌اند. ۵۰ درصد آب شرب شهر که تأسیسات زیرساختی آن از بین رفته است قطع شده است و احتمال وصل شدن آب تا چهار روز دیگر وجود دارد.

وی با اعلام اینکه تعدادی از مراکز تجاری دچار آبگرفتگی و آسیب جدی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در بخش راه، ابنیه‌ها و پل‌ها و محورها دچار خسارت شده‌اند و برخی تخریب شده‌اند و برخی دیگر نیز باید تخریب شوند چرا که امکان بارگذاری مجدد در آنها وجود ندارد.

پولادی تصریح کرد: در بخش کشاورزی بند گدار خوش که تأمین آب کشاورزی است کاملاً از بین رفته است و برخی ساختمان‌های دولتی و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دچار خسارت شده‌اند.

پولادی از مردم خواست در ۴۸ ساعت آینده در حاشیه پل ها و مناطقی که آبگیری بیشتری دارد، سکونت نکرده و در صورت نیاز از اماکن عمومی همچون مدارس و مساجد یا منازل اقوام برای سکونت استفاده کنند.

بارش ۲۳۰ میلی متر باران در ۴۸ ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون سه نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز مفقود است، افزود: یک‌هزار وسیله نقلیه بر اثر سیل خسارت دیده‌اند.

به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام روز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل بود، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سیل سه نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده است.

نظر شما