شناسهٔ خبر: 137520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تهیه شناسنامه برای ابنیه فنی موجود در محورهای مواصلاتی استان سمنان

photo_2023-06-27_06-32-57.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از پایان تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در سه شهرستان استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید صداقت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از پایان تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در سه شهرستان استان سمنان خبر داد و افزود: تهیه شناسنامه ابنیه فنی موجود در شهرستانهای مهدیشهر- سمنان و سرخه در استان سمنان به اتمام رسیده است.

صداقت اظهار کرد: بر اساس طرح ابلاغی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تهیه شناسنامه پل های موجود در محورهای استان با همکاری پرسنل خدوم ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای استان تهیه و اطلاعات مربوط به این ابنیه ها در سیستم ثبت شده است.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح را  مشخص نمودن نواقص احتمالی و خرابی ها ، تعمیرات ضروری و بررسی و پایش وضعیت  سازه ای پل ها و آسیب های وارده در اثر سیلاب و برنامه ریزی برای رفع نواقص برشمرد.

صداقت با بیان اینکه تهیه این شناسنامه ها مراحل مختلفی دارد عنوان کرد: کارشناسان با استفاده از نرم افزار موجود از پل و ابنیه ها عکس برداری و بعد از ثبت اطلاعات در سامانه برنامه ریزی لازم برای نگهداری و شناسایی بهتر معایب را انجام می دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در ادامه بیان کرد: بر اساس تحلیل های انجام شده  اولویت بندی و برنامه ریزی برای مرمت و بازسازی ابنیه فنی بر اساس میزان آسیب ها و ریسک پذیری پل ها انجام می گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: به غیر از شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر که تهیه شناسنامه ابنیه فنی آنها به اتمام رسیده است پل ها و ابنیه های فنی مابقی شهرستان ها نیز ۷۰ درصد برداشت شده است و در ماه های آینده  تمام پل های استان سمنان اعم از راه های روستایی، اصلی، بزرگراهی و ... دارای شناسنامه می شوند.