شناسهٔ خبر: 137527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب ۵ طرح جامع تجدیدنظر در شهرهای آذربایجان غربی

طرح جامع معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طی یک سال گذشته پس از مراحل انتخاب مشاور و عقدقرارداد نسبت به تهیه و تصویب طرح های توسعه و عمران شهری (جامع) در پنج شهر اقدام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطایی اظهار داشت: این طرح ها در شهرهای شاهین دژ، سردشت، قره ضیاءالدین، سلماس و گزارش میانکار طرح جامع ارومیه بوده که به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: منطقه بندی کاربری اراضی تحت عنوان نقشه نحوه استفاده از زمین، تقسیم کل شهر به مناطق، نواحی و محلات از اهداف طرح های توسعه و عمران جامع شهری است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پهنه بندی فعالیت های شهری به پهنه های سکونت، اشتغال و فعالیت، فضای سبز و گذران اوقات فراغت و حمل و نقل شهری از دیگر اهداف طرح های توسعه و عمران جامع شهری است.

عطایی افزود: تعیین محلات هدف بازآفرینی و بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی از مسائل مورد توجه در طرح های توسعه و عمران جامع شهری است.

وی بیان کرد: جانمایی خدمات عمومی طبق استانداردهای شهرسازی برای ایجاد محیط های شهری کارآمد در جهت تامین رفاه و آسایش شهروندان، گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی در قالب پروژه های محرک توسعه و بازآفرینی محلات هدف از دیگر اهداف طرح های توسعه و عمران جامع شهری به شمار می رود.