شناسهٔ خبر: 137574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل:

پرداخت قسط دوم متقاضیان مسکن اردبیل تا پایان تیرماه تمدید شد

پرداخت قسط دوم متقاضیان مسکن اردبیل تا پایان تیرماه تمدید شد معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل از تمدید مهلت یک ماهه به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل برای پرداخت قسط دوم تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل ، محمد زارع حسین زاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اردبیل در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای مسکن استان اردبیل با ارائه گزارش آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: تعداد متقاضیان واریز وجه بالای۸۰ میلیون تومان در شهر اردبیل ۱۷ هزار و ۳۰۸ نفر تا سوم تیرماه است.

وی به تخصیص پروژه به ۱۷هزار و ۷۳۲ نفر متقاضی در ۱۴شهر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق سیاست های دولت در تامین مسکن متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل، عملیات اجرایی آماده سازی و احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در مجموعه ۵۰۵ هکتاری شهرک شهید سلیمانی آغاز شده بود، در بازدید اخیر استاندار اردبیل از این شهرک و زمانبندی تعیین شده جهت شروع فونداسیون واحدهای تعریفی، عملیات بتن ریزی فونداسیون اولین مجموعه آپارتمانی از اول تیرماه در این شهرک آغاز شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی به پیگیری و حمایت های همه جانبه مسئولین استان از طرح نهضت ملی مسکن در جهت خانه دار شدن فاقدین مسکن پرداخت و افزود: کل ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن استان به تعداد ۱۱۶ هزار و ۳۲۱ نفر در ۳۰ شهر استان است.

زارع حسین زاده ادامه داد: در خصوص متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر اردبیل در جلسه شورای مسکن استان مصوب شد افرادی که تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ موفق به تکمیل وجه اولیه آورده نقدی خود نشده اند تا آخر تیرماه مهلت داده شود تا نسبت به واریز ۴۰ میلیون تومان قسط دوم و تکمیل مبلغ ۸۰ میلیون تومان آورده خود اقدام کنند.

وی گفت: تاکنون ۶ مجموعه آپارتمانی با ظرفیت احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی با پیمانکاران واجد شرایط انعقاد قرارداد و عملیات اجرایی پی کنی این واحد ها از ۱۵ خرداد شروع شده است.

پیمانکاران برنامه زمان‌بندی برای اجرا ارائه دهند

میرکمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در این جلسه از تامین زمین برای متقاضیانی که آورده خود را پرداخت کرده اند، خبر داد و گفت: در تعدادی از شهرهای کوچک و روستاها نیز زمین و تسهیلات ویژه برای احداث واحد ویلایی با هدف ماندگاری روستاییان اختصاص می یابد.

میرجعفریان با اشاره به درحال اجرا بودن واحدهای نهضت ملی مسکن توسط پیمانکاران ، تسریع در اتمام سفت کاری تا قبل از شروع فصل سرما را مورد تاکید قرار داد.

وی بیان کرد: لازم است پیمانکاران نسبت به زمانبندی و ارائه برنامه اجرایی خود تا هفته آینده در خصوص احداث واحدهای مسکن ملی اقدام کنند.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به تسهیلات ویژه احداث واحدهای ملی مسکن و پرداخت آن، خواستار پیگیری بانک های عامل از مرکز و رفع موانع و مشکلات بانکی شد.