شناسهٔ خبر: 137605 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

ساخت مدرسه در سایت‌های نهضت ملی مسکن با همکاری سازمان نوسازی مدارس

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز مذاکرات با سازمان نوسازی مدارس برای تفاهم و تعیین تکلیف ساخت واحدهای آموزشی در سایت‌های نهضت ملی مسکن توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست مشترک با حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن نزدیک به ۱۴ سال است در ساخت واحدهای آموزشی در سایت‌های مسکونی فعالیت دارد، گفت: این روند ادامه پیدا کرد و براساس مجوزهای قانونی به ساخت ۵۰۵ واحد آموزشی در سایت‌های مسکن مهر، سایت‌های نهضت ملی مسکن و همچنین در شهرهای جدید منتج شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ساخت مدارس در سایت‌هایی که جمعیت ساکن دارند برای ما در اولویت است و تلاش می‌کنیم با استفاده از اعتبارات صندوق ملی مسکن و منابع سازمان برای اتمام این پروژه‌ها تلاش کنیم.

مالکی با تاکید بر اینکه در طراحی‌های پروژه‌های نهضت ملی مسکن، کاربری فضای آموزشی مناسب در نظرگرفته خواهد شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به مشکلات موجود آگاهی کامل دارد اما با این وجود با تلاش و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها برای هر مسئله راه‌حل مناسب آن را پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همانطور که توانستیم در مدت کوتاهی میزان بی‌سابقه ۳۲ هزار هکتار زمین را تامین کنیم و وارد فاز آماده‌سازی زمین‌ها شویم، برای مسائل بعدی هم راهکار و برنامه داریم و همانطور که خدمات زیربنایی را با کمک وزارت نیرو به ثمر رساندیم، برای خدمات زیربنایی از جمله ساخت مدرسه، مسجد و کلانتری در سایت‌های مسکونی هم با همکاری دستگاه‌ها راه‌حل‌های مناسب پیدا می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با توضیح این امر که در بحث‌های مولدسازی نسبت به حفظ و حراست از کاربری‌های آموزشی اقدامات لازم انجام می‌شود، اعلام کرد: تغییر کاربری اراضی با کاربری آموزشی را نمی‌پذیریم و این موضوع یک خط قرمز در برنامه‌ریزی‌های آموزشی ماست.

انجام مذاکره برای تفاهم در خصوص در اختیار گرفتن اراضی مازاد وزارت آموزش و پرورش و همچنین تعیین درصد سهم سرمایه‌گذاری برای ساخت مدارس در سایت‌های مسکن از دیگر مواردی بود که معاونان وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش بر سر آنها مذاکره کردند.

ارسلان مالکی تصریح کرد: در برآوردها و برنامه‌ریزی‌ها برای ۴ سال آینده سرانه ساخت واحدهای آموزشی در سایت‌های نهضت ملی مسکن را براساس سرانه قانونی آموزشی در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های آموزشی در سایت‌های مسکن مهر هنوز به اتمام نرسیده است اضافه کرد: طبق بررسی‌های ما در استان‌ها تقریباً تمامی تعهدات خود را در قبال این پروژه‌ها به انجام رسانده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، وی در پایان گفت: براساس اعلام نیاز استان‌ها برای امسال پیشنهاد ساخت ۱۱۷ پروژه آموزشی در سایت‌های مسکن مهر را به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم اعتبارات آن را از منابع صندوق ملی مسکن تامین کنیم.