شناسهٔ خبر: 137623 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتفاع بارش باران در سراوان به ۵۰ میلی‌متر رسید

باران بارش باران ابر باران تابستانی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاع بارش در اسلام آباد توابع سراوان به ۵۰ میلی‌متر رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، علی ملاشاهی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا استان اظهار داشت: از ۲۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران داشته ایم که از خاش ۲۸، کوشه ۱۵، تیغ آب دامن ۴۵ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: وزش تند باد شدید تا بیشینه ۹۰ کیلومتر بر ساعت امروز ۶ تیر ۱۴۰۲ سراوان را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۵۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان خاش بیشینه سرعت باد به ۸۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران وضع هوا استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا پایان هفته در بعد از ظهرها، در ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان، شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای با شدت کمتر فراهم می باشد، در شمال استان عصر چهارشنبه تا اواخر وقت پنج شنبه وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان برخی ساعات وزش باد و افزایش غبار پیش بینی می شود و از جمعه در نیمه شمالی استان افزایش دما رخ خواهد داد.

ملاشاهی توصیه کرد: برای شمال استان در ترددهای جاده ای احتیاط شود و تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در فعالیت های کوهنوردی احتیاط شود و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی خودداری شود.