شناسهٔ خبر: 137625 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای کیفیت زندگی ساکنان محلات هدف بازآفرینی انجام شد؛

تشکیل حلقه‌های میانی محلات هدف بازآفرینی در گلستان

بافت فرسوده مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل حلقه های میانی برای ایجاد تعامل بین مردم و دولت و همچنین کمک به نوسازی مردمی با هدف ارتقای کیفیت زندگی ساکنان محلات هدف بازآفرینی به صورت داوطلبانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: مهمترین اصل در بازآفرینی شهری ارتقای کیفیت زندگی شهری ساکنان محلات و محدوده‌های بافت هدف است.

وی افزود: یکی از فعالیتهای مهم شرکت بازآفرینی شهری ایران شکل دادن حلقه‌های میانی در زمینه اجرای هرچه بهتر بسته تشویقی شهرسازانه است

ملک همچنین تصریح کرد: دستورالعمل تشکیل حلقه‌های میانی در چارچوب قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و تفاهم نامه فیمابین وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان تشکیل حلقه‌های میانی و واسط را یکی از ارکان مهم نوسازی بافت‌های فرسوده را دانست و عنوان کرد: منظور از حلقه‌های میانی، گروه‌های مستعد در هر شهر و محله هستند که حاضرند به منظور ارتقای کیفیت سکونت ساکنان محلات هدف بازآفرینی به صورت داوطلبانه فعالیت کنند.

وی افزود: حلقه های میانی به عنوان حلقه واسط متناسب با تخصص، حرفه و علاقه فردی، برای ایجاد تعامل بین مردم و دولت و کمک به نوسازی مردمی، نقش‌آفرینی موثری دارند.

ملک ادامه داد: فرد و یا گروه‌های داوطلب می‌توانند از بین گروه‌های جهادی تخصصی، بسیج محلات، بسیج مدارس و مساجد، بسیج مهندسی، معتمدان، نهادهای محلی، گروههای جهادی، دفاتر خدمات نوسازی، دفاتر تسهیلگری، مرکز توسعه محله، نهاد کارگزار و  دانشگاه‌ها انتخاب شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده پیش برنده باشند، گفت: تشکیل حلقه‌های میانی نیازمند شناسایی کنشگران فعال در حوزه بازآفرینی شهری در سطح مناطق است

وی همچنین تصریح کرد: با تحرک کنشگران زمینه مشارکت مردمی و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری را تسهیل و تحقق بخشیده می شود.