شناسهٔ خبر: 137636 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

سقف تسهیلات مرمت واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی ۳۶۰ میلیون تومان شد/ضرورت جلوگیری از احتکار زمین و لزوم اجرای بسته ۱۹ بندی مشوق های نوسازی

بذرپاش شهرسازی و معماری ضرورت جلوگیری از احتکار زمین و لزوم اجرای بسته ۱۹ بندی مشوق های نوسازی، ابلاغ سقف تسهیلات مرمت واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا ۳۶۰ میلیون تومان، مطالعه، برنامه‌ریزی و احداث ۱۶ شهر جدید در ۱۲ استان کشور بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی  در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ضرورت جلوگیری از احتکار زمین و لزوم اجرای بسته ۱۹ بندی مشوق های نوسازی

وزیر راه و شهرسازی به معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان ها دستور داد ضمن جلوگیری از احتکار زمین در محدوده شهرها ، برای اجرای بسته ۱۹ بندی مشوق‌های نوسازی در بافت فرسوده اهتمام داشته باشند.

آغاز ساخت نزدیک به ۵۳ هزار واحد و افتتاح ۶۶۵ واحد مسکونی در استان اصفهان

وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به استان اصفهان عملیات اجرایی ۵۲ هزار و ۹۸۵ واحد نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر استان اصفهان را آغاز و  ۶۶۵ واحد مسکونی تکمیل شده را افتتاح کرد.

۲۷ استان‌، در سواحل جنوب صاحب شهرک‌های مسکونی می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی از احداث ۲۷ شهرک ساحلی در نوار ساحل جنوب کشور با هدف توسعه اقتصاد دریا محور خبر داد و گفت: ۲۷ استان فاقد ساحل در دریای جنوب، معین چهار استان ساحلی جنوب کشور خواهند بود که شهرک ها را برای برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری به مدیریت استان‌ها واگذار خواهیم کرد.

تصویب ایجاد سه شهرک و یک شهر جدید در استان اصفهان

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه شورای مسکن استان اصفهان اعلام کرد: امروز اضافه شدن سه شهرک و یک شهر جدید در استان اصفهان تصویب و مقرر شد، سهم یک سوم وزارت راه و شهرسازی برای خدمات زیربنایی از محل منابع و زمین‌های در اختیار این وزارتخانه در استان در اختیار استانداری قرار داده شود.

زمین احداث مسکن به ۱۱۰۰خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت واگذار شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی در اردستان، قرارداد واگذاری زمین به ۱۱۰۰خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت مربوط به ۱۳ شهر استان اصفهان به صورت نمادین به خانواده های حاضر اهدا شد.

سقف تسهیلات مرمت واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی ۳۶۰ میلیون تومان شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تصویب و ابلاغ تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم‌های دیگر خبر داد.

مطالعه، برنامه‌ریزی و احداث ۱۶ شهر جدید در ۱۲ استان کشور

مطالعه، برنامه‌ریزی و احداث ۱۶ شهر جدید در ۱۲ استان کشور جزو بخشی از برنامه های مسکنی شهرهای جدید است که اقدامات انجام شده تا پایان اردیبهشت امسال (۱۴۰۲) حاکی از تکمیل و ارسال مطالعات طرح جامع ۴ شهر جدید برای تصویب در مراجع استانی، تکمیل و ارسال مطالعات امکان سنجی و مکانیابی ۴ شهر جدید برای تصویب در مراجع استانی، انجام بررسی­‌های نهایی و مطالعات ۲ شهر جدید، و برنامه­‌ریزی آغاز عملیات اجرایی ۶ شهر جدید است.

تدوین فرآیندهای طرح‌های حفاظت و احیاء و پروژه های طراحی فضای شهری

تدوین محتوا و فرآیند طرح‌های حفاظت و احیاء و پروژه‌های طراحی فضای شهری، تصویب ۳ طرح ویژه حفاظت و احیای بافت‌ها و شهرهای تاریخی، تصویب طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی لار، تعیین تکلیف اقدامات اجرایی در بافت تاریخی شهر خمینی شهر، تعیین تکلیف مغایرت اساسی اجرای ادامه خیابان سرداران با طرح جامع شهر ارومیه بخشی از مهمترین اقدامات در بخش بازآفرینی شهری است.

تشریح ساخت مسکن حمایتی مطابق فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی

در نشست با معاونان شهرهای ومعماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها دستورالعمل طراحی و ساخت مسکن حمایتی مطابق تبصره ذیل ماده ۲۰ قانون جهش تولید مسکن مصوب ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ که بر پایه شاخص‌های تحقق هویت، فرهنگ و سبک زندگی غنی اسلامی-ایرانی ارایه شد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن در دو سایت ۲۹ و ۷۵ هکتاری شهر جدید گلمان

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه عملیات اجرایی ساخت مسکن در دو سایت ۲۹ و ۷۵ هکتاری شهر جدید گلمان آغاز شد، گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی ساماندهی محور دسترسی ارومیه به گلمان به طول حدود ۱۲.۵ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

افتتاح تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن خوزستان در هفته دولت

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان با تاکید بر اینکه ضرباهنگ عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن باید سرعت لازم را بگیرد از افتتاح برخی پروژه‌های در حال تکمیل مسکن استان خوزستان در هفته دولت خبر داد.

برنامه‌ریزی برای احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان اصفهان

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به افتتاح ۶۴ واحد مسکونی در قالب دو مجتمع مسکونی در شهر جدید بهارستان استان اصفهان از آغاز عملیات آماده سازی ۱۲۷ هکتار از اراضی برای احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی بیش از  ۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان

عملیات اجرایی بیش از  ۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.