شناسهٔ خبر: 137643 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان انجام شد؛

توافق با مالکین حقیقی و حقوقی در گلستان به منظور تامین کسری زمین

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از توافق بین سازمان ملی زمین و مسکن با مالکین حقیقی و حقوقی گلستان به منظور تامین کسری زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در استان گلستان با توجه به کثرت اراضی جنگلی و کشاورزی با کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روبرو هستیم.

وی افزود: تا کنون زمین دو سال ابتدایی اجرای طرح در استان تامین شده و برنامه ریزی هایی برای تامین زمین دو سال باقیمانده انجام شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در این راستا اقدام به توافق با مالکین حقیقی و حقوقی کرده تا از این مسیر کسری زمین را تامین کنیم.

ملک همچنین تصریح کرد: اراضی داخل محدوده های شهری که در سنوات گذشته توسط شرکت تعاونی ها خریداری شده بود شناسایی و اقداماتی برای توافق با مالکین این زمین ها صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: در جلسه ای که با حضور معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، نمایندگان چند شرکت تعاونی در استان حضور یافته و با بررسی موقعیت زمین، توافق بین دولت و مالکین صورت گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: این اقدام در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر تولید مسکن و در بستر قانون جهش تولید مسکن محقق شده است.