شناسهٔ خبر: 137659 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گشایش مرز مسافری شوشمی تجارت را در منطقه گسترش می‌دهد

استاندار کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: راه‌اندازی مرز مسافری شوشمی هدیه خوبی برای ملت ایران و عراق است و گشایش این مرز به فضای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی منطقه خدمت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید و بازگشایی پایانه موقت مسافری در پایانه مرزی شوشمی در شهرستان پاوه افزود: افتتاح این مرز باعث تقویت برادری بین ملت عراق و ایران به خصوص مردم منطقه اورامانات و حلبچه خواهد شد و در آینده نزدیک مجموعه امکانات مرز در هر دو سو افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه گشاشی مرز شوشمی در آستانه عید قربان اتفاق افتاده است، بیان کرد: با گشایش این مرز مردم دو استان می توانند به راحتی بین ۲ کشور تردد کنند و تجارت خود را گسترش دهند که این کار به آینده منطقه بسیار کمک می کند و مفید است.

وی ادامه داد: مردم این منطقه قرن ها با برادری و برابری در کنار هم زندگی کرده اند اما متاسفانه مدتی با دسیسه دشمنان رفت و آمد از این مرز متوقف شد، اما امروزه با نابودی دشمنان زمینه رفت و آمد، تبادل کالا و محصولات از این مرز فراهم شده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات فراوانی برای برقراری امنیت در این مرز انجام شده است، اظهار کرد: سازه فعلی به صورت موقتی در این مکان قرار دارد؛ این سازه به صورت جهادی توسط نیروهای راهداری، فرمانداری و مجموعه نظامی و امنیتی استان در یک ماه آماده شد و در گام بعدی استحکام این بنا و ایجاد سازه های دائمی برای بلند مدت در دستور کار قرار دارد.