شناسهٔ خبر: 137662 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

مرز شوشمی برای تردد مسافران خارجی و داخلی بازگشایی شد 

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بازگشایی تردد مسافر از پایانه مرزی شوشمی با اتمام عملیات توسعه سایت موقت مسافری انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: با اتمام عملیات توسعه سایت موقت مسافری پایانه مرزی شوشمی با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، آزاد توفیق رحیم استاندار حلبچه و مقامات ارشد استانی و عراقی بازگشایی شده و تردد مسافران ایرانی و خارجی از این پایانه مرزی آغاز شد.

وی گفت: پایانه مرزی شوشمی دومین مرز قدیمی استان محسوب می‌شود و رونق آن از اهمیت فراوانی برای استان برخوردار است. در جهت آماده سازی سایت موقت مسافری پایانه مرزی شوشمی؛ ۲۵هزار متر مکعب خاک برداری در زمینی با محیط سخت و سنگی از ۳ دستگاه بیل مکانیکی چکش‌دار، دو دستگاه لودر و یک دستگاه بلدوزر سنگین و نیز ۷ دستگاه کامیون برای حمل و تخلیه استفاده شده است، که با اتمام عملیات خاک برداری، ۲ هزار متر مربع فضای سایت موقت توسعه می‌یابد.

کرمی در ادامه افزود: ۲۵۰ متر دیوار بتنی پیش ساخته، ۲۵۰ تن آسفالت در محور شوشمی و ۲۵۰ تن آسفالت برای محوطه سازی سایت موقت مسافری پایانه شوشمی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی درباره دیگر اقدامات زیرساختی پایانه مرزی شوشمی گفت: برای ایجاد پایانه مسافری دو برنامه داریم که در برنامه بلندمدت؛ ایجاد یک سالن پایانه مسافری مشابه آنچه در مرزهای دیگر وجود دارد می‌باشد، اما تا آن زمان برنامه کوتاه مدت؛ ایجاد یک سایت موقت مسافری در پایانه‌ مرزی شوشمی با امکانات لازم برای تردد مسافر است که  برای انجام امورات مربوط به تردد مسافرین، ۱۴ عدد کانکس جهت حضور ادارات‌ مربوطه؛ برق، تلفن، فیبر نوری نصب و راه اندازی شده است.

فریبرز کرمی از اهداف طرح گفت: پروژه سایت موقت مسافری پایانه مرزی شوشمی با توجه به موافقت شورای امنیت کشور درخصوص تردد مسافر انجام گرفته و از مزیت‌های تردد این پایانه مرزی می توان بُعد مسافت شهرستان پاوه و مرکز استان به مرز عراق و استان های حلبچه اشاره کرد.