شناسهٔ خبر: 137669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات خط کشی و ایمن سازی محور دامغان - معلمان

11.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ، از اجرای عملیات خط کشی و ایمن سازی محور دامغان - معلمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالفضل نظری رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و شریان‌های حیاتی راه های استان از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان است.

نظری بیان کرد: در این راستا؛ خط کشی محور دامغان_ معلمان به طول ۵۰ کیلومتر، عملیات اصلاح شیب شیروانی به طول ۱/۵ کیلومتر، شستشوی ۵۵ متر مربع از علائم جاده ای، نصب و تعویض ۸۰ عدد تابلوی انتظامی و اخباری، تیغ کشی و بوته کنی با دستگاه گریدر به طول ۱۰ کیلومتر، ساماندهی تقاطع روستایی، ایمن سازی و تعریض جاده روستای حسن آباد و ده قاضی به طول هزار متر مربع، و..‌ از جمله اقداماتی بود که برای ایمن سازی این محور انجام گردید.

وی متذکر شد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی همواره کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، به  فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کمک خواهد کرد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به این نکته که تابلوها و علائم زبان گویای جاده است خاطر نشان کرد؛ خط‌کشی راه‌ها ضمن این که از ضروری ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده ای نیز است لذا از مهمترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شود.

نظری تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در راستای تامین ایمنی محورهای مواصلاتی استان سمنان  اقداماتی درخور توجهی در زمینه خط‌کشی محورها در دستور کار خود داشته است.