شناسهٔ خبر: 137717 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تخلیه و بارگیری ۵۳میلیون تن کالا در بنادر طی سه ماهه نخست امسال/احداث ۴ پست اسکله بندر دیر در دستور کار

بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری ۵۳میلیون تن کالا در بنادر طی سه ماهه نخست امسال، احداث ۴ پست اسکله بندر دیر در دستور کار، آغاز اجرای طرح سفر و گردشگری دریایی تابستان ۱۴۰۲ بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تخلیه و بارگیری ۵۳میلیون تن کالا در بنادر طی سه ماهه نخست امسال

میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۶ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۲۰ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۲۲۷ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۷ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۴۷ تن اعلام شد .

احداث ۴ پست اسکله بندر دیر در دستور کار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در ارتباط ویدئو کنفرانسی با سرمایه ‌گذاران قطری اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های بندری در اولویت پروژه‌های بنادر استان بوشهر بوده و در همین راستا توجه ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی شده است.

آغاز اجرای طرح سفر و گردشگری دریایی تابستان ۱۴۰۲

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اجرای طرح سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در تابستان سال جاری توسط این سازمان، گفت: تمرکز اجرای طرح مذکور بر تمامی بنادر موجود در نوار ساحلی شمال کشور است.

نصب ۴ دستگاه بازوی بارگیری دریایی با استفاده از توان و دانش ایرانی در مجتمع بندری انزلی

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی تعداد چهار دستگاه بازوی بارگیری دریایی (loading arm) با استفاده از توان داخلی در مجتمع بندری انزلی خبرداد.

بهره‌برداری از پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر در سال ۱۴۰۳

معاون برنامه‌ریزی،توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انتظار داریم با تکمیل و آماده شدن پروژه راه دسترسی اختصاصی بندر نوشهر، تردد کامیون‌ها و انتقال کالاها از سال ۱۴۰۳ از طریق این راه دسترسی انجام شود.

رشد ۳۳ درصدی تخلیه و بارگیری و افزایش ۳۵۸ درصدی صادرات کالا در بنادر مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رشد ۳۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تابعه اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری اعلام‌کرد: طی این مدت همچنین صادرات کالا از بنادر نوشهر و فریدونکنار در مجموع از رشد ۳۵۸ درصدی برخوردار بوده است.

تخلیه ۵.۲ میلیون تنی ۷ قلم کالاهای اساسی در بنادر کشور

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی طی سه ماهه نخست سال جاری، معادل ۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۹۱ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است.

رفع موانع واردات ماشین‌آلات سنگین و معادن به بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر ظرفیت دارد که سالانه ۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و معادن را وارد کند، که این ظرفیت نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

آغاز تعمیرات سالانه ۵۸ فروند علائم کمک ناوبری شناور در آب‌های هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات تعمیر و نگهداری سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب‌ها و جزایر این استان خبر داد.