شناسهٔ خبر: 137718 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

اضافه شدن هواپیمای ترابری سیمرغ به مدار خدمت‌رسانی/ به کارگیری حداکثر توان ناوگان هوایی در عملیات برگشت حجاج

فرودگاه همدان حج اضافه شدن هواپیمای ترابری سیمرغ، به مدار خدمت‌رسانی،افزایش بیش از دو برابری زائران خانه خدا نسبت به سال گذشته،درخواست وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص ظرفیت‌های هواپیماسازی به بخش مسافری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل هوایی به شرح زیر است:

هواپیمای ترابری سیمرغ، به مدار خدمت‌رسانی اضافه شد

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از شرکت هواپیماسازی ایران(هسا) با اشاره به اولین پرواز موفق هواپیمای ترابری سیمرغ، در روزهای گذشته، اعلام کرد: امروز متوجه شدم که عملکرد این مجموعه بسیار جلوتر از  شنیده‌هاست. شاخص‌هایی که در مجموعه هسا محقق شده در تراز جهانی است.

افزایش بیش از دو برابری زائران خانه خدا نسبت به سال گذشته/ اضافه شدن دو ایستگاه پروازی قشم و چابهار

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پایان عملیات رفت زائران حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد و گفت:افزایش بیش از دو برابری زائران از ۳۹۶۳۵ نفر در سال گذشته به ۸۷۵۵۰ نفر در سال جاری، عملیات اعزام از ۱۷ فرودگاه به ۲۱ فرودگاه همچنین فراهم شدن انجام پرواز از مناطقی چون فرودگاه های چابهار و  قشم برای اولین بار از جمله مهمترین شاخصه های عملیات حج تمتع امسال به شمار می رود.

برقراری ۱۱۲ پرواز بدون تأخیر در عملیات رفت حجاج به سرزمین وحی

جابه‌جایی ۸۷ هزار و ۶۱۹نفر از حجاج طی ۳۰ روز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملیات رفت پروازهای حج گفت: ۳۷۷ پرواز رفت و برگشت به جده و مدینه از ۲۱ ایستگاه پروازی ثبت شد که ۱۱۲ پرواز بدون تأخیر و ۶۰ پرواز نیز با تعجیل صورت گرفت.

آمادگی فرودگاه یاسوج برای برقراری پرواز اربعین

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: باتوجه به تصویب مرز هوایی فرودگاه یاسوج در سال گذشته، اکنون این فرودگاه آمادگی کامل جهت برقراری پروازهای عتبات عالیات به‌خصوص عملیات اربعین ۱۴۰۲ را دارد.

سومین جلسه آغاز پروژه مرمت و بهسازی باند ۲۹ راست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد

با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، سرپرست معاونت بهره برداری فرودگاهی به همراه مدیران کل و معاون حوزه هوانوردی و رئیس اداره کنترل ترافیک هوایی، مدیر کل ایمنی و تضمین کیفیت و معاون هوانوردی اداره کل حراست سومین جلسه آغاز پروژه مرمت و بهسازی باند ۲۹ راست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

قدردانی مدیرعامل هما از عوامل مؤثر در عملیات انتقال زائران حج۱۴۰۲

رییس هیأت مدیره ومدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در پی اعلام پایان پروازهای انتقال حجاج بیت الله الحرام، در پیامی از مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و همه دست اندرکاران این عملیات وسیع، تشکر و قدردانی کرد.

درخواست وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص ظرفیت‌های هواپیماسازی به بخش مسافری

وزیر راه و شهرسازی گفت: با افزودن هواپیمای مسافربری به مدار خدمت، تحریم‌های ظالمانه را بی اثر می‌کنیم و درخواست می کنیم ظرفیت‌های هواپیماسازی را در خدمت هواپیماهای مسافری نیز گسترش دهند.

آمادگی فرودگاه یاسوج برای برقراری پرواز اربعین

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: باتوجه به تصویب مرز هوایی فرودگاه یاسوج در سال گذشته، اکنون این فرودگاه آمادگی کامل جهت برقراری پروازهای عتبات عالیات به‌خصوص عملیات اربعین ۱۴۰۲ را دارد.

تکمیل ترمینال جدید فرودگاه ایلام تا اربعین امسال

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: برای اجرا و تکمیل ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام قریب به ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و این ترمینال تا اربعین امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به کار گیری حداکثر توان ناوگان هوایی در عملیات برگشت حجاج/ برخورد قضایی با سایت‌های غیرمجاز و گران‌فروشی بلیت هواپیما 

شورای عالی هواپیمایی خواستار برخورد  قضایی با سایت‌های غیرمجاز و گران‌فروشی بلیت هواپیما شد.

راه‌اندازی سامانه استریپ پروازی دیجیتالی(EFSS) در فرودگاه‌های اردبیل و ارومیه

سامانه استریپ پروازی دیجیتالی(EFSS) در فرودگاه های اردبیل و ارومیه راه اندازی شد. این سامانه باعث افزایش سرعت استریپ نویسی و کاهش خطای کاربر در استریپ مارکینگ می شود و تاکنون در فرودگاه‌های آبادان، تبریز، ساری، رشت، کرمان، گرگان و اهواز راه اندازی شده است.

برقراری پروازهای مسقط از فرودگاه مشهد از ۱۲ تیرماه

مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی از برقراری پروازهای مسقط از فرودگاه مشهد خبر داد که بر اساس آن شرکت هواپیمایی عمان پروازهای مسقط به مشهد و بالعکس را در روز دوشنبه هر هفته برقرار می‌کند.

لحظه شماری برای تأسیس شرکت هواپیمایی بومی در شهر باران/ فرودگاه رشت آماده دریافت گواهینامه فرودگاهی می‌شود

مدیرکل فرودگاه رشت از تاسیس شرکت هواپیمایی بومی در شهر رشت خبر داد و گفت: در آینده نزدیک شاهد رونق پروازی چشمگیری در فرودگاه سردار جنگل خواهیم بود.

راه‌اندازی سامانه مرکز تماس و اتوماسیون اطلاعات پرواز غیر حضوری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

مدیرکل دفتر سامانه های الکترونیکی فرودگاهی از راه اندازی سامانه مرکز تماس و اتوماسیون اطلاعات پرواز غیر حضوری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد.

عملیات انتقال حجاج استان‌های همدان و کردستان به سرزمین وحی پایان یافت

با اعزام ۳۹۰۰ زائر در قالب ۲۶ کاروان با ۱۶ سورتی پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از فرودگاه شهدای همدان به شهر جده، عملیات انتقال حجاج استان های همدان و کردستان به سرزمین وحی پایان یافت.

جابه‌جایی بیش از ۲۷ هزار مسافر از فرودگاه لارستان در سه ماهه اول ۱۴۰۲

مدیرکل فرودگاه‌ بین المللی آیت الهی لارستان از جابجایی بیش از ۲۷ هزار مسافر از فرودگاه لارستان در سه ماهه اول ۱۴۰۲ خبر داد و اعزام و پذیرش ۲۷،۸۱۹ نفر مسافر در قالب ۳۳۲ سورتی پرواز در فرودگاه لارستان را اعلام کرد.

برقراری ۲ پرواز فوق‌العاده به مشهد مقدس در هفتم و هشتم تیرماه

برگزاری اولین جلسه ستاد پروازهای اربعین در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایام پیش رو و عید سعید قربان گفت: با توجه به درخواست‌های متعدد زوار برای شرکت در دعای ویژه عرفه، دو پرواز فوق‌العاده غیر از پروازهای برنامه‌ای در روزهای هفتم و هشتم تیرماه به مقصد مشهد مقدس برنامه ریزی شده است.

ایربریج فرودگاه یزد امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد از به بهره برداری رسیدن ایربریج فرودگاه یزد در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم در اواخر سال جاری این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به اتمام و بهره برداری برسد.

آغاز عملیات بازگشت حجاج مازندرانی از ۱۲ تیر

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران گفت: نخستین گروه حجاج مازندرانی ساعت ۵۰ :۱۰ دوشنبه ۱۲ تیرماه وارد فرودگاه بین المللی شهدای ساری می‌شوند و طبق برنامه اعلامی، عملیات بازگشت حجاج بیت ا...الحرام، فشرده‌تر از زمان اعزام خواهد بود.

پایان عملیات رفت حجاج بیت الله الحرام/ ۳۷۷ پرواز از ۲۱ مبدأ

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از پایان عملیات رفت حجاج بیت الله الحرام خبر داد و تعداد پرواز ها، حجاج اعزامی و متوسط تأخیر پروازی در این عملیات را اعلام کرد.

کسب رتبه برتر رویداد زنان و حکمرانی توسط تیم بانوان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) 

تیم بانوان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در رویداد زنان و حکمرانی که با حضور همسر رئیس جمهور برگزار شد، رتبه نخست را کسب کرد.

رشد ۲۴ درصدی آمار اعزام و پذیرش مسافر داخلی فرودگاه تبریز

جابه‌جایی بیش از ۱۳۵ هزار نفر در اردیبهشت سال‌جاری

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی تعداد مسافر جابجاشده فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در اردیبهشت ماه سال‌جاری، از مرز ۱۳۵ هزار نفر گذشت که از رشد ۲۴ درصدی آمار اعزام و پذیرش مسافر داخلی فرودگاه تبریز حکایت دارد.

پرواز هفتگی از گرگان به مقصد آکتائو (قزاقستان) برقرار شد

کاهش قیمت گرگان_آکتائو

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با توجه به استقبال مردم این استان به ویژه تجار و بازرگانان، از برقراری پروازهای گرگان به آکتائو ( قزاقستان) به‌صورت هفتگی خبر داد و گفت: قیمت بلیط پرواز از گرگان به آکتائو نیز کاهش یافته و به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.