شناسهٔ خبر: 13777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه خبر داد:

اجرای بیش از ۲۰۰ پروژه راه روستایی در کرمانشاه / تلاش وزارت راه برای ایجاد مهاجرت معکوس در کرمانشاه

عبدالله بهادری مدیرکل اداره راه و شهرسازی کرمانشاه ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا در کشور و تلاش وزارت راه و شهرسازی در دوسال اخیر بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۸ پروژه راه روستایی در استان کرمانشاه در حال اجرا است.

عبداله بهادری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص مسئله حمل و نقل روستایی در این استان بیان کرد: با توجه به سیاست‌های کلی دولت و وزارت راه درخصوص بحث مهاجرت معکوس در کشور ،ما در کرمانشاه به‌گونه‌ای عمل کردیم که مهاجرت از سوی شهر به روستا را در حد توان محقق سازیم. چراکه روستا به دلیل ظرفیت و پتانسیل خود در زمینه کشاورزی و دامپروری قطعا این توانایی را دارد. از سویی دیگر زمینه تولیدی نیز امروز مدنظر دولت بوده که ما نیز نباید از آن غافل شویم.

بهادری در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر ۲۰۸ پروژه راه روستایی به طول ۵۳۶ کیلومتر در استان در دست اقدام است گفت: ۹۳ پروژه از طرح‌ها به طول ۳۳۶ کیلومتر از محل اعتبارات پروژه‌های مصوب سفر رهبری به کرمانشاه و مابقی از اعتبارات استانی خواهد بود.

وی همچنین در طول سخنانش از وجود پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد و گفت: درحال حاضر از این میزان سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن روکش آسفالت شده است.

بهادری در بخش دیگر از صحبت‌هایش از سامان‌دهی ساختمان حمل و نقل روستایی به وسیله تعاونی در این استان خبر داد و ادامه داد: هم اکنون اقدامات لازم برای فراهم کردن تعداد قابل توجهی ون با قیمت مناسب و تسهیلات ارزان در حوزه حمل و نقل روستایی در حال انجام است.

بهادري همچنین گفت: با پیگیری‌های دفتر مقام معظم رهبری و تخصیص به موقع و صددرصدی اعتبارات مصوب سفر رهبری به استان، اداره‌کل راه و شهرسازی در حوزه فنی اجرایی عملیات احداث ۶ پروژه عمرانی شامل ۳ مرکز امدادی هلال احمر در سه شهرستان کرمانشاه، کنگاور و سنقر و احداث و تجهیز دهکده مهارتهای فنی و حرفه‌ای در سنقر، یک مرکز بهداشت و درمان در شهرک دولت آباد کرمانشاه، همچنین پروژه زیر ساخت بازار چه سومار را به بهره‌برداري رساند.

بهادري در ادامه درباره پروژه احداث و تجهیز دهکده مهارتهای فنی و حرفه‌ای شهرستان هرسین نیز افزود: در یک ماه آینده این مرکز نیز به کارفرما تحویل داده می‌شود.

وي گفت: در بعضی از پروژه‌ها با اینکه مبالغ هزینه شده بيشتر از مقدار مصوب بود، اما با حمایت‌های همه‌جانبه بیت رهبری در تخصیص مضاعف اعتبار، وقفه‌ای در کار به وجود نیامد./

نظر شما