شناسهٔ خبر: 137853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف کنترل و کاهش سوداگری در بازار مسکن گلستان انجام شد؛

برگزاری جلسه هماهنگی نمایندگان عضو گشت ساماندهی مشاورین املاک گلستان

راه و شهرسازی گلستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: جلسه هماهنگی نمایندگان عضو گشت ساماندهی مشاورین املاک گلستان با رویکرد برنامه ریزی برای کنترل و کاهش سوداگری در بازار مسکن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، اسدالله پناه یزدان، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در راستای مصوبات هفتمین جلسه شورایعالی مسکن کشور و با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و همچنین تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در گلستان آغاز به فعالیت کرده است.

وی افزود: در راستای این کارگروه، گشت مشترکی متشکل از دستگاه های خدمات رسان برای ساماندهی مشاورین املاک تشکیل شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در این جلسه پس از بررسی عمده تخلفات بنگاه های مشاور املاک، تصمیماتی برای ساماندهی و برخورد با تخلفات این صنف اتخاذ گردید.

پناه یزدان همچنین گفت: بر اساس مباحث مطرح شده در این جلسه مقرر شد هر دستگاه عضو کارگروه، سه نماینده برای بازرسی از سه منطقه گرگان، که به عنوان شهرستان پایلوت انتخاب شده، به دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان معرفی کند.

وی افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد علاوه بر نظارت بر بنگاه ها، بر اشخاص حاضر در بنگاه نیز نظارت صورت گرفته و مدارک لازم از تمامی اعضا اخذ شود.

گفتنی است این جلسه به ریاست معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی و با حضور نمایندگانی از اداره کل صمت، ثبت اسناد و املاک، اتاق اصناف استان، فرمانده بسیج اصناف، اتحادیه مشاورین املاک گرگان و پلیس اماکن گلستان برگزار گردید.