شناسهٔ خبر: 137855 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

تعمیر و بهسازی ۲۳ دستگاه پل در جاده های بوشهر/ آخرین وضعیت پل های جایگزین سیدرضا گناوه و درودگاه دشتستان

معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تعمیرات اساسی و بهسازی ۲۳ دستگاه پل در راه های مواصلاتی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، حمیدرضا حیدری معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تعمیرات اساسی و بهسازی ۲۳ دستگاه پل در راه های مواصلاتی انجام شده است.

 حیدری افزود: این پل ها شامل ۵ دستگاه در شهرستان های کنگان و عسلویه، ۴ دستگاه در شهرستان دشتستان، ۳ دستگاه در شهرستان دشتی، ۳ دستگاه در شهرستان گناوه، ۳ دستگاه در شهرستان بوشهر، ۲ دستگاه در شهرستان تنگستان و یک دستگاه در شهرستان های جم، دیر، دیلم است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این تعمیرات به صورت امانی و توسط راهداران انجام شده، خاطرنشان کرد: برای ایمن سازی این پل ها ۱۵۵ میلیون تومان هزینه شده است.

معاون راهداری از احداث یک دستگاه پل در شهرستان دیر با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان و دیوار حفاظتی به طول ۵۰ متر با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان در شهرستان جم طی سالجاری خبر داد و گفت: همچنین عملیات اجرایی تبدیل دو آبنما به پل در محور بهمنیاری شهرستان گناوه با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و محور کنارکوه- بنه خاطر شهرستان دیلم با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آغاز شده که پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.

به گفته حیدری، همچنین تعمیر پل های بزرگ کلل قدیم در آبپخش، پل دوم نمازگاه در محور دالکی- کنارتخته و پل چهارروستایی گناوه و نظرآقا دشتستان با اعتبار ۵ میلیارد تومان در حال اجرا می باشد

معاون راهداری استان بوشهر درخصوص آخرین وضعیت پروژه دو پل بزرگ استان نیز یادآور شد: احداث پل جدید روستای درودگاه دشتستان با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان و ۱۰ درصد پیشرفت و پل سید رضا گناوه با ۲۰ میلیارد تومان و ۵۰ درصد پیشرفت از شاخص ترین پروژه های فعال استان می باشد که انتظار می رود در گناوه تا هفته دولت و در درودگاه تا دهه فجر شاهد بهره برداری آنها باشیم.