شناسهٔ خبر: 137893 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روند احداث وتوسعه راه‌های شهرستان‌های جنوبی استان ایلام شتاب می‌گیرد

بازدید نماینده استان ایلام در مجلس از پروژه های راه سازی.jpg معاون مهندسی وساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام ازتسریع اجرای طرح های راهسازی شهرستانهای دره شهر و آبدانان در صورت تأمین اعتبار به موقع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، بهزاد علیزاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی به همراه ذبیح الله تاج بخش معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن بازدید از پروژه های راهسازی شهرستانهای دره شهر و آبدانان پیگیر روند اجرای این طرح ها شدند.

ذبیح الله تاج بخش درخصوص طرح های راهسازی شهرستانهای دره شهر و آبدانان گفت: در این دو شهرستان پروژه های مهمی در جهت توسعه راههای ارتباطی وجود دارد از جمله: تونل عظیم کبیرکوه که برنامه زمانبندی توسط مشاورین و پیمانکاران پروژه جهت بهره برداری از آن تا دهه فجر امسال در حال انجام است و اگر مسئله خاصی پیش نیاید و اعتبارات لازم تأمین شود، قطعا در دهه مبارک فجر تونل کبیر کوه زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت. بهره برداری کامل از تونل کبیرکوه با نصب وراه اندازی تجهیزات روشنایی وتهویه استاندار انجام خواهد شد که این مهم پر هزینه و زمانبر است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان افزود: با تلاش نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی ۳۰۰ میلیارد تومان از ردیف ماده ۵۶ به پروژه کبیر کوه تخصیص یافت و این مهم موجب تسریع روند تکمیلی این تونل شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ادامه عملیات اجرایی قطعه اول چهار خطه کردن دره شهر به سمت پل گاومیشان از کیلومتر ۰ الی ۵۰۰+ ۱۱ پس از اتمام انجام تعهدات پیمانکار فعلی در اسرع وقت پیمان سپاری خواهد شد همچنین عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه در دو جبهه یکی به سمت خروجی تونل یکی هم به سمت پل گاومیشان در حال اجرا است.

 معاون‌مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه های شهرستان آبدانان گفت: پیمان سپاری ادامه عملیات چهار خطه مسیر آبدانان - مورموری ازانتهای قطعه یک تا سه راهی ماهوته بطول تقریبی ۸ کیلومتر و پیمان سپاری واریانت شلت در مسیر آبدانان مورموری بطول تقریبی ۳ کیلومتر در حال انجام است ضمن اینکه قطعه اول خروجی آبدانان به سمت مورموری تا هفته دولت سال جاری به اتمام خواهد رسید.

بهزاد علیزاده نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید ضمن قدردانی از مدیرکل و مجموعه راه و شهرسازی استان، مشاورین و پیمانکاران پروژه گفت: هم اکنون روند اجرای طرح های راهسازی در استان مناسب بوده اما با توانی که از مجموعه راه و شهرسازی و مشاورین و پیمانکاران می بینیم انتظارمی رود این روند با شتاب بیشتری تسریع شود.