شناسهٔ خبر: 137927 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توفان در منطقه سیستان شدت گرفت

باد طوفان توفان وزش باد مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا خیلی شدید در برخی نقاط مستعد گرد و خاک در منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز شدت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیامد افزایش شدت توفان در سیستان و بلوچستان خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، سقوط درختان و تیرهای برق، سقوط اجسام از ارتفاع، خسارت به محصولات جالیزی و گلخانه‌ها، اختلال در ترددهای جاده‌ای، تاخیر یا لغو پروازها، کاهش دما در شمال و به تدریج در مناطق مرکزی استان است که در روزهای چهارشنبه تا جمعه به اوج خود می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین در مناطق مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان از شوره‌گز تا دلگان و فنوج و زرآباد و مناطق شرقی از میرجاوه تا سراوان وزش باد شدید و افزایش غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شهروندان در این مدت از تردد غیر ضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط کنند.

وی افزود: همچنین محافظت از گلخانه‌ها، پرهیز از کار در ارتفاع و آمادگی فرمانداری‌ها، دستگاه‌های امدادی، مراکز بهداشتی از دیگر توصیه ها در مدت بروز توفان در شمال سیستان و بلوچستان است.