شناسهٔ خبر: 137942 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در گلستان در دست ساخت است

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در هشتمین جلسه شورای مسکن استان از فعال بودن عملیات اجرایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گلستان، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در هشتمین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: تا کنون بیش از ۹۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت کرده که از این تعداد  ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط استفاده از تسهیلات این طرح هستند.

وی افزود: تاکنون عملیات اجرایی هفت هزار و ۵۰۰ واحد آغاز و در مرحله اسکلت قرار گرفته است.

ملک ادامه داد: همچنین  سه هزار واحد نیز در مرحله تجهیز کارگاه و خاکبرداری برای شروع عملیات ساخت قرار دارند.وی در این جلسه از فعال سازی مجدد دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر متوقف شده در استان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در راستای قانون جهش تولید مسکن، تسهیلات مسکن مهر از ۴۵ میلیون  به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: با توافق بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و وزارت راه و شهرسازی ۱۵۰ هکتار زمین متعلق به این دستگاه به طرح نهضت ملی مسکن در گلستان اختصاص پیدا کرد.

ملک در ادامه اظهار کرد: در روزهای اخیر طی توافقی که با مالکان حقیقی و حقوقی در استان صورت گرفت، بخش قابل توجهی از اراضی موردنیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

استاندار گلستان نیز در این جلسه با تاکید بر اهتمام تمامی دستگاه های اجرایی بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: دستگاه های خدمات رسان تامین زیرساخت های لازم را در حوزه های آب، برق و گاز در پروژه های نهضت ملی مسکن  تسریع کنند.

وی افزود: تامین زمین اجرای طرح نهضت ملی مسکن از چهار روش ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، توافق با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و توافق با مالکین حقیقی و حقوقی انجام شود.دکتر زنگانه همچنین ادامه داد: فرماندارن شهرستان ها نسبت به تامین زمین به چهار روش مذکور اقدام کنند.

استاندار گلستان در ادامه تصریح کرد: مدیران بانک های عامل استان چالش موجود در تامین اعتبار و عقد قرارداد با سازنده های در قالب طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.گفتنی است در این جلسه گزارشی از فعالیت های کارگروه کنترل و تنظیم بازار املاک و مستغلات استان توسط دبیرخانه ارائه و تصمیماتی برای تسریع و بهبود عملکرد این کارگروه اتخاذ شد.