شناسهٔ خبر: 137946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دومین جلسه شورای مسکن استان زنجان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

مهندس اسماعیلی اصغر زنجان دومین جلسه شورای مسکن استان زنجان در سال ۱۴۰۲ با حضور استاندار زنجان، معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، دومین جلسه شورای مسکن در سال ۱۴۰۲ با حضور استاندار زنجان، معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در محل استانداری زنجان با حضور خبرنگاران از خبرگزاری ها و صدا و سیمای مرکز اشراق زنجان برگزار شد. 

در این جلسه، اصغر اسماعیلی مدیرکل راه وشهرسازی استان زنجان، میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان زنجان را مطلوب اعلام کرد و از فعال بودن تمام پروژه ها خبر داد.

اسماعیلی با بیان اینکه نسبت به اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در استان بسیار جدی است، گفت: مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای مطلوب و سریع پروژه های نهضت  ملی مسکن شبانه روز پای کار است. 

در ادامه این جلسه استاندار زنجان، با بیان اینکه هر هفته جلسات مسکن  در محل استانداری زنجان و اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار می شود، افزود:  مسائل مربوط به بخش مسکن در جلسات ویژه ای مطرح و رفع می شود.

طرح نهضت ملی مسکن در زنجان پروژه بزرگی است  

محسن افشارچی، با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان پروژه بزرگی است، ابراز کرد: باید خروجی جلسات مفید باشد و گزارش ها و خروجی جلسات به صورت شفاف در اختیار متقاضیان قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه چالش ها و مشکلاتی در اجرای این طرح در استان وجود دارد، بیان داشت:باید با همکاری های بین بخشی و تعامل سازنده مشکلات در این حوزه برطرف شود.

استاندار زنجان، با بیان اینکه طی هفته گذشته توفقیات خوبی را کسب کردیم و جلسات هم در خصوص افزایش تسهیلات بانکی پروژه های نهضت ملی مسکن بسیار مطلوب بود، گفت: بر اساس توافق هایی که صورت گرفت، مقرر شد برای پروژه های نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد قرارداد متمم ۲۰۰ میلیون تومانی منعقد شود که توفیق خوبی برای بخش مسکن استان است.

افزایش تسهیلات بانکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان دستاورد بزرگی است  

افشارچی،با اشاره به اینکه بر این اساس منابع مالی ۳۵۰ میلیون تومانی برای هر یک از هفت هزار واحد مسکونی در دست اجرا در استان به ۵۵۰ میلیون تومان خواهد رسید، گفت: این مهم دستاورد مهمی در حوزه مسکن است. 

وی تصریح کرد: همچنین هزینه های بیمه واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن نیز در صورت تایید شورای نگهبان به مدت دو سال مسکوت خواهد ماند که این مهم حدود ۵۰ میلیون تومان از قیمت تمام شده هر واحد مسکونی را کاهش می دهد.

 استاندار زنجان، از سفر وزیر راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش به استان زنجان طی نیمه اول مردادماه سالجاری خبر داد و ادامه داد: با حضور وزیر تعدادی از واحدهای نهضت ملی مسکن به متقاضیان در استان زنجان تحویل خواهد شد.

افشارچی، با بیان اینکه در خصوص طرح  جوانی جمعیت هم طی یک ماه گذشته خبرهای خوبی در خصوص واگذاری زمین به واجدین شرایط  خواهیم داشت،تاکید کرد: تلاش می شود با همکاری بانک های عامل اتفاقات خوب ما درزمین های لیل آباد زنجان که به محدوده شهر اضافه شده است را داشته باشیم.

مسئولین نسبت به حل مشکلات مردم در بخش مسکن تلاش کنند  

وی با بیان اینکه مسئولین دستگاه های متولی باید به صورت شبانه روزی در راستای رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن تلاش کنند،گفت: مردم نباید دغدغه ذهنی در حوزه مسکن داشته باشند و باید مشکلات در این حوزه به کمترین حد خود برسد و مردم نگرانی نداشته باشند. 

 در این جلسه بر لزوم تعامل  همکاری بانکهای عامل در خصوص تقویت و تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به پروژه های خودمالکی و محلات بازآفرینی در استان تاکید شد. 

همواره طرح نهضت ملی  مسکن در استان با برنامه ریزی و مدیریت خوبی جلو می رود و پیشرفت فیزکی قابل توجهی هم در پروژه ها وجوددارد  و در بازه های زمانی چهار ماهه واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل داده می شود که این مهم اتفاق خوبی در استان طی سال جاری خواهد بود.