شناسهٔ خبر: 138001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه اربعین صورت پذیرفت؛

برگزاری دوره آموزشی رانندگان بخش حمل کالا و مسافر ویژه اربعین در زنجان

راهداری زنجان در آستانه اربعین یک دوره آموزشی برای رانندگان بخش حمل کالا و مسافر در استان زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، علی مدقالچی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، کاهش صدمات و تلفات جاده‌ای، خدمات‌رسانی هر چه بهتر به مسافران و آشنایی رانندگان با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی با اشاره به اینکه دومین دوره آموزش سراسری ارتقاء سطح کیفی رانندگان در استان زنجان برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره آموزشی بیش از ۷۰ نفر از رانندگان بخش کالا و مسافر حضور داشتند.

مدقالچی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره قوانین و مقررات حمل و نقل، صدور اسناد حمل و نقل، تشریح تصادفات مهم، ضوابط و مقررات حمل و مهار بار، رعایت اصول ایمنی،رعایت اصول بهداشتی ، اخلاق و رفتار مناسب با مسافران، تکریم مسافر و کمک‌های اولیه را فرا گرفتند.

وی گفت: تمام متقاضیان شغل رانندگی حرفه‌ای برای دریافت کارت هوشمند باید آموزش‌های تخصصی و عمومی مربوطه را گذارنده و در آزمون دوره‌های مذکور قبول شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۱ هزار راننده در بخش کالا و مسافر برون‌شهری در استان زنجان مشغول به فعالیت هستند که ۹۰ درصد بار استان و ۶۰ درصد مسافران به وسیله آنها جابه‌جا می‌شود.