شناسهٔ خبر: 138013 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران اعلام کرد؛

آغاز عملیات بازگشت زائران حج از امروز

سعدالله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت عملیات بازگشت زائران حج از امروز شروع می‌شود و فرودگاه بین المللی ساری میزبان ۴هزار و ۴۰۰ زائر در قالب ۳۰ کاروان است که پیش‌بینی می‌شود در عملیات برگشت، ظرف ۴ تا ۵ روز ۱۹ پرواز صورت بگیرد.

سعداله وطن خواه مدیر کل فرودگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز میزبان اولین کاروان حجاج ایرانی از طریق فرودگاه مرزهوایی بین المللی شهدای ساری هستیم.

وی افزود: تعداد زائران ۴هزار و ۴۰۰ نفر است که در قالب ۳۰ کاروان و در قالب ۱۹ پرواز ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عملیات بازگشت صورت می‌گیرد.

وطن‌خواه  تصریح کرد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر کاهش روزهای سفر حجاج عملیات بازگشت فشرده تر انجام می‌شود به گونه ای که در یک روز ۷ پرواز داریم  و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۴ تا ۵ روز ۱۹ پرواز صورت بگیرد.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران تشریح کرد: در فضای ترمینال جلسات هماهنگی برگزار شده است و ادارات، ارگان‌ها و واحدهای مختلف هماهنگ شده اند.

به گفته وطن‌خواه یکی از مشکلات فرودگاه‌ها در عملیات بازگشت حجاج، ازدحام مردم و  انبوه مستقبلین است که در این راستا ترمینالی فراهم شده است که از لحاظ امکانات رفاهی، نمازخانه غرف، سرویس بهداشتی و ویدئو وال تجهیز شده است و بازگشت حجاج به صورت مستقیم نمایش داده می‌شود که مردم با آسودگی خاطر از حجاج استقبال کنند.

وی ادامه داد: همچنین فضای بزرگ و وسیعی برای پارکینگ خودرو ها در نظر گرفته شده است؛ البته به مردم عزیز اعلام شده است که حداقل استقبال در محل فرودگاه باشد و این مراسم را به اماکن دیگر موکول کنند، علی ای حال فرودگاه آمادگی لازم را در این زمینه دارد و یک سالن ترمینال ۵هزار و ۵۰۰ متری برای مستقبلین در نظر گرفته شده است و اگر پروازها به موقع و بدون تأخیر انجام شود مشکلی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا تعداد زائران هزار و ۶۷۰ نفر بود که امسال به ۴هزار و ۴۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

وطن خواه به پروازهای اربعین نیز اشاره کرد و در خاتمه گفت: سال گذشته ۸ پرواز اربعین از این فرودگاه صورت گرفته است که امیدواریم امسال هم توفیق خدمت‌گذاری داشته باشیم.