شناسهٔ خبر: 138019 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس ایمنی و ترافیک استان کردستان عنوان کرد:

نقش ۵۷ درصدی عوامل انسانی در بروز تصادفات جاده ای

کردستان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان پنج عامل دخیل در تصادفات را عامل انسانی ، راه ، وسیله نقلیه ، عامل کنترلی و محیطی عنوان کرد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( کردستان) بیژن گل محمدی رئیس اداره ایمنی و ترافیک کردستان ییان کرد : در ۵۷ درصد از تصادفات رانندگی عامل انسانی ، ۳ درصد عامل راه و ۲ درصد عامل وسایل نقلیه نقش دارند و به همین دلیل عامل انسانی را در اولویت برنامه های خود قرار دادیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک کردستان خاطر نشان کرد : طرح انسجام آموزش و فرهنگ سازی ایمنی راهها تدوین و در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان در خردادماه ۱۴۰۱ به تصویب رسید. وی افزود : در این طرح چشم انداز گروههای هدف را بررسی کردیم .گروههای سنی ۳ تا ۱۶ سال و گروههای بالای ۱۷ سال که بصورت کوتاه و بلند مدت به اقتضای سنی تحت آموزش قرار می گیرند.

گلمحمدی با تاکید بر این که باید به این اصل اعتقاد داشته باشیم که آموزش نوعی سرمایه گذاری است و خود انسان در بین این عوامل هوشمندترین عامل است ، گفت: گروههای عابرین پیاده ، سرنشینان ، رانندگان و کارکنان گروههای هدف هستند که آموزش های آنها به صورت حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک کردستان با اشاره به طرح پویش راه گفت : پویش (من سفیر ایمنی راهها هستم ) نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی در ایام تعطیلات نوروزی داشت.