شناسهٔ خبر: 138035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ۲۰ مجتمع خدماتی رفاهی در قزوین

مجتمع خدماتی رفاهی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از فعالیت ۳۷ مجتمع خدماتی رفاهی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۰ مجتمع دیگر نیز در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، امیر علی پور معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: از این تعداد مجتمع در حال احداث، ۱۰ مجتمع با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰درصد در سال های آینده به بهره برداری می رسند و در این راستا تلاش می شود فرایند تکمیل و بهره برداری و انجام استعلام از دستگاه ها با سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه ۲۳مجوز موافقت اصولی نیز برای ساخت مجتمع ها صادر شده است، گفت: مجتمع های خدماتی رفاهی فعال به طور مستمر توسط کمیته ویژه نظارت بازدید و به خصوص از نظر رعایت موارد بهداشتی و نظافتی در نمازخانه ها، غذاخوری ها و سرویس های بهداشتی  مورد نظارت دقیق قرار می گیرند.

علی پور ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع در ارتقای خدمات به کاربران جاده ای، هرگونه بی وتجهی از سوی بهره برداران این مجتمع ها به هشدارها و اخطارهای کمیته ویژه نظارت و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های تابعه این اداره کل برای برطرف کردن نواقص، موضوع به کمیسیون ماده۲۴ در سازمان راهداری و حمل و نقل  جاده ای ارجاع و برای آن رای قانونی صادر می شود.

وی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز پس از صدور تذکر از سوی کمیته ویژه نظارت و عدم توجه بهره برداران مجتمع ها، با ارجاع تخلفات به این کمیسیون، ۲۰رای قانونی برای متخلفان صادر شد.

به گفته علی پور در بهار امسال ۸۲بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی توسط تیم متشکر نظارت متشکل از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت پخش فراورده های نفتی، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اقامه نماز انجام شد.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، انجام ۲۰بازدید از مجتمع های در حال ساخت، رسیدگی به ۵۱پرونده در کمیسیون موافقت اصولی، انجام ۲۸مکانیابی ساخت مجتمع ها و تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی مجتمع های خدماتی- رفاهی و پاسگاههای پلیس راه به میزان ۶متر مربع را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بازرگانی این اداره کل طی سال جاری عنوان کرد.