شناسهٔ خبر: 138037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

با مشاورین املاک متخلف به شدت برخورد می شود

اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:با مشاورین املاک متخلف، قاطع و سریع برخورد میشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان قزوین)، سید علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پیرو جلسه هفته گذشته کار گروه تنظیم کنترل بازار و املاک و مستغلات استان قزوین با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک در تسریع اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بر خانه‌های خالی این موضوع اجرایی می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: در ادامه این طرح نظارت بر فعالیت‌ مشاوران معاملات املاک در استان قزوین با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک به صورت روزانه و مستمر صورت انجام می گردد.

هاشمی ادامه داد: در طرح برخورد با مشاورین املاک متخلف با ۶مورد تخلف مشاورین برخورد می‌شود که نداشتن پروانه کسب، نداشتن برگه رسمی ، قولنامه و همچنین گرفتن مبلغ بیشتر از دو درصد قانونی کمیسیون از جمله تخلفات محسوب می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه اضافه کرد: همشهریان گرامی می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ و ۱۳۷ تخلفات مشاورین املاک را اطلاع رسانی کنند تا ظرف ۴۸ ساعت از طریق مراجع ذی‌صلاح رسیدگی گردد.