شناسهٔ خبر: 138047 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان سمنان در سه ماهه اول امسال

photo_2023-07-03_12-26-27.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان سمنان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از صدور ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی در استان سمنان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: صدور پروانه حمل بارهای ترافیکی از مبدا سمنان نسبت به مدت مشابه در سه ماهه اول سال گذشته ، ۲۲ درصد رشد داشته است .

وی با اشاره به اینکه تمامی محموله‌های عبوری از سطح محورهای مواصلاتی باید از لحاظ حجم و وزن مطابق با مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها باشند اظهار کرد : بارهای ترافیکی محموله‌هایی هستند که از نظر ابعاد و وزن خارج از استانداردهای حمل بار در راه‌ها بشمار می‌روند و به همین دلیل برای عبور از جاده‌ها ملزم به اخذ پروانه عبور از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور می‌باشند .

رجایی فرد اظهار کرد: تعیین سرعت ، زمان تردد ، مسیر عبوری مجاز و خودروی اسکورت از جمله الزاماتی است که حامل محموله‌های ترافیکی موظف به رعایت آن است.

رئیس ایمنی و ترافیک ادره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با بیان اینکه در سه ماهه امسال چهار ۳۹۰ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان صادر شده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است .

رجایی فرد بیان کرد:رعایت الزامات حمل بارهای ترافیکی به دلیل حفظ و حراست از راه‌ها بعنوان سرمایه‌های ملی ، تأمین ایمنی لازم در سطح راه‌ها و تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال ترافیکی بسیار حائز اهمیت است که شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان باید توجه ویژه‌ای به رعایت این نکات داشته باشند .

وی تصریح کرد : محموله‌های ترافیکی عبوری توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و گشت‌های راهداری سیار در راه‌های استان کنترل می‌شوند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل ، تخلفات احصا شده برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع داده می‌شود.

رجایی فرد در پایان بیان کرد میزان پروانه صادره عبور بارهای ترافیکی صادره از شهرستانهای استان طی این مدت  از مبدا سمنان ۱۳۵ فقره پروانه ، شاهرود ۳۷ پروانه ، دامغان ۲۶ پروانه ، گرمسار ۱۱۹ پروانه و سایر شهرستانهای استان 73 فقره بوده است که بیشترین صدور پروانه حمل بارهای ترافیکی مربوط به شهر سمنان می باشد.