شناسهٔ خبر: 138053 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقدیر از دست‌اندرکاران مسابقه بزرگ نهضت ملی مسکن استان البرز در اداره کل راه و شهرسازی

مسابقه بزرگ نهضت ملی مسکن استان البرز 2

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۲ رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز طی جلسه‌ای در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی از دست‌اندرکاران مسابقه بزرگ نهضت ملی مسکن تقدیر کرد.

این جلسه با حضور محمدرضا رحیمی‌پور مشاور استاندار، محسن قنادزاده رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کل کشور، حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی کرج، رضا جمالپور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان البرز، علی فیروز زارع مسئول بسیج مهندسین عمران البرز، معاون و کارشناسان معاونت مسکن و ساختمان و سایر دست‌اندرکاران مسابقه مذکور برگزار شد.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن تبریک اعیاد و عرض خیرمقدم به مهمانان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن فقط نگاه پروژه به آن نداشتیم و آن را یک طرح و برنامه با تمام الزاماتش در نظر گرفتیم و در نهایت پروژه‌های نهضت ملی مسکن بخشی از این طرح و برنامه است.

وی بیان کرد: درخصوص طرح نهضت ملی مسکن مسابقه‌ای در استان البرز برگزار شد و تقدیر و تشکر می‌کنم از همه همکاران که با کمک دکتر رحیم‌پور مشاور محترم استاندار، دکتر جمالپور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری و مشارکت سازمان بسیج مهندسین، شورای شهر و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز این مسابقه را برگزار کردند و خروجی آن را هم اکنون شاهد هستیم.

خالقی افزود: به گفته مقام معظم رهبری (مدظله العالی) طرح نهضت ملی مسکن یک صنعت صددرصد بومی است. طرح، زمین، مصالح، مهندسین و تکنولوژی از خودمان و بخشی از آن هم طرح و ایده‌هایی متعلق به فرزندان این سرزمین است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: استاندار البرز درخصوص موضوع ساخت مساکن منطبق با زندگی ایرانی-اسلامی تأکید دارند.

وی گفت: طرح حاکم بر موضوع مسکن ساداگری و بر مبنای سود و تجاری سازی مسکن است به همین دلیل مقرر شده در طرح ایرانی-اسلامی بخشی از کار را به صورت معماری ایرانی-اسلامی در قالب خانه‌های مستقل حیاط‌دار انجام شود.

رضا خالقی تصریح کرد: موضوع بافت فرسوده دغدغه اصلی در استان البرز است به دلیل اینکه یک سوم ساکنین استان در بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری ساکن هستند.

وی تأکید کرد: باید مأموریت ویژه ما در کنار بسیج مهندسین، شورای شهر و دیگر سازمان‌ها بافت فرسوده باشد و برای این کار منتظر برش کشوری نباشیم، برش استانی تهیه کنیم و براساس آن عمل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در پایان گفت: چالش اصلی در حوزه مسکن عدم هماهنگی و عدم رسیدن به ایده مشترک است. باید در این حوزه کار انقلابی و جهادی در استان انجام شود و ساخت مسکن را مردمی‌سازی کنیم تا از این چالش عبور کنیم.

گفتنی است مسئولین حاضر در این جلسه به طور جداگانه از خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درخصوص اجرای مسابقه بزرگ نهضت ملی مسکن در استان که کار جهادی و دانشگاه محور بوده است، تشکر و قدردانی کردند.