شناسهٔ خبر: 138141 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد؛

۵۵۵ کیلومتر باند دوم با ارزش قرارداد ۶ هزار میلیارد تومان در سطح محورهای استان در حال ساخت است

باند دوم خراسان جنوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۵۵۵ کیلومتر باند دوم با ارزش قرارداد ۶ هزار میلیارد تومان در سطح محورهای استان در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) میرمحمد مودی سرپرست اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۸۵۰ کیلومتر باند دوم در استان تکمیل و مورد استفاده کاربران جاده‌ای قرار گرفته است و در حال حاضر ۵۵۵ کیلومتر باند دوم در محورهای استان خراسان جنوبی با ارزش قرارداد ۶ هزار میلیارد تومان در دست ساخت است که اجرای این طرح‌ها به صورت میانگین حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مودی با اشاره به اینکه بهسازی و توسعه راه‌های دوبانده خراسان جنوبی بخش قابل توجهی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور را به خود اختصاص داده و باعث شتاب بخشی به طرح‌های راهسازی شده است افزود:هدفگذاری کردیم امسال ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در محورهای سطح استان با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: بخش مهمی از احداث ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در سه کریدور اصلی مشهد - چابهاردرمحورنهبندان - بیرجند ، بیرجند - قاین و کریدور بندرعباس - مشهد درمحورهای طبس – بیرجند،طبس- یزد و طبس - اصفهان در دستور کار است.

مودی بیان کرد: ۵۰ کیلومتر باند دوم در استان آسفالت شده و در مرحله نصب علائم و ایمن‌سازی است که برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریورماه ۳۰ کیلومتر آن با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت:از این مقدار ۴ کیلومتر در ورودی خور ۱۳ کیلومتر در محور قاین - کالشور و ۱۳ کیلومتر در محور دیهوک به راور بوده است.

گفتنی است استان خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه دارد که از این میزان ۸۵۰ کیلومتر باند دوم ۸۸۲ کیلومتر راه اصلی چهار هزار و ۷۱ کیلومتر راه فرعی پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت شوسه و چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت خاکی است.