شناسهٔ خبر: 138177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

شناسایی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در خوزستان برای نهضت ملی مسکن

دهبان زاده معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از شناسایی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، سید حسین دهبان زاده معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اهمیت تامین زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان جهت تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تا کنون ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین با افق ۴ ساله را شناسایی کرده است.

وی افزود: البته این عدد متغیر و به صورت شناور است و بصورت هفتگی با پیگیری های مکرر در شهرستانها به این عدد افزوده می شود.

دهبان زاده ادامه داد: این اراضی شامل اراضی، داخل محدوده شهری، عرضی معرفی شده جهت الحاق به محدوده شهرها،اراضی معرفی شده جهت الحاق به محدوده شهری، اراضی تامین شده در راستای ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش، اراضی تامین شده در شهرهای جدید در راستای توافق با مالکین خصوصی است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در پاسخ به این سئوال که این اراضی شناسایی شده در چه مراحلی هستند؟ گفت: قسمتی از این اراضی به ساخت پروژه مسکن تخصیص داده شده است که در حال حاضر ۱۱ هزار واحد در حال احداث است.

وی با اعلام اینکه یک هزار و ۱۱۱ هکتار به محدوده شهری الحاق شده است اظهار داشت: این اراضی پس از سیر مراحل قانونی در کارگروه و شورای عالی شهرسازی و معماری جهت آماده سازی برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن تحویل معاونت مسکن و ساختمان می شود.

دهبان زاده با اشاره به تامین ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اضافه کرد: از این میزان زمین ۲۲۳ هکتار نیز در مرحله تغییر کاربری و طرح در کمیسیون ماده ۵ است که پس از اجرای فرایند قانونی در راستای اجرای نمودن طرح نهضت ملی مسکن در سامانه نهضت ثبت می شود.

وی افزود: یک هزار و ۱۱۱ هکتار از این اراضی که الحاق شده است کلیه فرآیند قانونی را طی کرده است و طرح آماده سازی آن مصوب و مشاور پروژه نیز برای اجرای کار مشخص شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اعلام اینکه تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در اولویت نخست کاری قرار داده است گفت: از تمام ظرفیت های خود برای تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی زمین در استان استفاده خواهیم کرد.