شناسهٔ خبر: 138178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن خوزستان:

اجرای طرح نهضت ملی مسکن اولویت کاری ماست

پناهی فر مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اولویت کاری ما قرار دارد، همه دستگاه های خدمات رسان برای اجرای این طرح باید پای کار بیایند.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محمد حسین پناهی فر با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: تمام توان خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان به کار گرفته ایم و از هیچ کوششی در این راه دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: در برخی از شهرهای استان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم که با همکاری برخی از دستگاهها و نهاد ها در حال تامین زمین هستیم، البته بخش عمده کار را انجام داده ایم.

پناهی فر شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی و استفاده از ظرفیت توافق با مالکان به عنوان ۲ راهکار مهم برای تامین زمین عنوان کرد و گفت: روسای ادارات در شهرستان‌ها مکلفند با پشتیبانی فرماندار شهرستان، اراضی مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده و خارج از شهر را شناسایی کنند.

وی در ادامه با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: بر اساس ماده سه و چهار این قانون خانوارهای دارای چهارقلو یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال و سه فرزندی که فرزند سوم پس از تاریخ ابلاغ این قانون متولد شده باشد می‌توانند از طرح واگذاری زمین بهره‌مند شوند.

پناهی‌فر افزود: با توجه به اهمیت قانون جوانی جمعیت روسای ما موظفند که نسبت به ساماندهی متقاضیان این طرح اهتمام جدی داشته باشند و براساس اولویت دستورالعمل این قانون اقدام کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در پایان بر برگزاری نشست‌های شورای مسکن شهرستان‌ها با حضور فرمانداران تاکید کرد.