شناسهٔ خبر: 138206 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

کاهش ۵ درصدی نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن /قرارداد اجاره ۱۱ هزار و۵۷۴ واحد در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات نهایی شد

شهر تهران کاهش ۵ درصدی نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن، نهایی شدن قرارداد اجاره ۱۱ هزار و۵۷۴ واحد در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات، برنامه اتمام تدقیق حریم گسل ۱۰ شهر در سال جاری، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن پنج درصد کاهش یافت

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: امروز در جلسه شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات ساخت در پروژه های نهضت ملی مسکن پنج درصد کاهش یافت.

تدوین آیین‌نامه تاسیس و توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مسکن

عملیاتی شدن بیش از یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن، برآورد احداث ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در دولت سیزدهم، تشکیل صندوق ملی مسکن، تدوین آیین‌نامه تاسیس، توسعه و تسهیل مقررات فعالیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تامین مالی ساخت، اجاره و تخصیص زمین بخشی از اقدامات حوزه مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

شناسایی ۲ هزار و ۱۹۲ هکتار اراضی بلاتکلیف در محدوده‌های شهری

شناسایی ۲ هزار و ۱۹۲ هکتار اراضی بلاتکلیف در محدوده‌های شهری، اعمال ۳۰ درصد تخفیف عوارض صدور و تمدید پروانه ساختمانی در طرح‌های حمایتی مسکن، اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای خدمات مهندسی طرح نهضت ملی مسکن بخشی از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.

تدقیق حریم گسل ۱۰ شهر امسال به اتمام می‌رسد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه مطالعات حریم گسلی ۱۰ شهر امسال به اتمام می‌رسد از تکمیل مطالعات حریم گسلی شیراز و مراحل نهایی حریم گسلی شهرهای بم و سی‌سخت خبر داد.

قرارداد اجاره ۱۱ هزار و۵۷۴ واحد در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات نهایی شد

معاون مسکن و ساختمان از نهایی شدن ثبت ۱۱ هزار و ۵۷۴ قرارداد اجاره با کد رهگیری رایگان در سامانه املاک و مستغلات بین موجران و مستاجران خبر داد.

بیمارستان ۵۰۰ تختی فاطمی اردبیل با سازه فلزی احداث می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از روند احداث بیمارستان۵۰۰ تختی اردبیل از احداث بیمارستان با سازه فلزی خبر داد و گفت: تکمیل بیمارستان اردبیل نیاز به سرمایه‌گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی دارد.

ضرورت تبیین بسته تشویقی ۱۹ بندی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده ضروری است و باید شتاب گیرد، عنوان کرد: با تخریب هر پلاک فرسوده به طور متوسط در کشور سه واحد مسکن اضافی تولید می‌شود، در شهر تهران این رقم ۵ واحد مسکن است. پس می‌توانیم بگویم که ظرفیت ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده (بافت‌های میانی‌) امکان‌پذیر است.

همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ساخت مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از همکاری این سازمان با قرارگاه خاتم‌الانبیا برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای با این قرارگاه با همکاری صندوق ملی مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید منعقد خواهد شد.

رفع تعرض فوری ۵۵۰ هکتار زمین دولتی در ۳ ماهه اول امسال

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری یک‌هزار و ۳۳۲ فقره تعرض به مساحت حدود ۵۵۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سه ماه ابتدایی امسال خبر داد.

بهسازی و آسفالت ۱۰۰ درصدی معابر محلات هدف بازآفرینی شهری ارومیه

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ ۱۰۰ درصد معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری در شهر ارومیه آسفالت و بهسازی شده است.

افتتاح ۴ پروژه بازآفرینی شهری همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور به ارومیه

در سفر معاون اول رییس‌جمهور و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به آذربایجان‌غربی چند پروژه بازآفرینی شهری نیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

بیش از ۱۴۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها وارد فاز عملیاتی شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از عملیاتی و اجرایی شدن بیش از ۱۴۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد در شهرها خبر داد.

تسریع در شناسایی زمین های مازاد دولتی با ثبت اسناد رسمی

مشاور وزیر راه و شهرسازی معاملات با اسناد عادی را همواره پر ابهام و نگران کننده میان دوطرف معامله دانست و گفت: با تصویب نهایی طرح ۱۷ ماده ای در شورای نگهبان می توان به انجام معاملاتی اطمینان بخش در بخش مسکن امیدوار بود.