شناسهٔ خبر: 138209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون نگهداری راههای روستایی سازمان راهداری:

راه دسترسی بین لرستان و چهار محال بختیاری احداث می‌شود

راه دسترسی بین استان لرستان و استان چهار محال بختیاری احداث می شود معاون نگهداری راههای روستایی سازمان راهداری در جریان بازدید از روند احداث راه دسترسی بین دو استان لرستان و چهار محال و بختیاری گفت: راه شکافی این مسیر پیشرفت بسیار خوبی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای و مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه از روند احداث راه دسترسی بین دو استان لرستان و استان چهارمحال و بختیاری بازدید کردند.

مقبلی در این جریان این بازدید اظهار کرد: امروز از مسیر دسترسی روستاهای بزنوید شهرستان الیگودرز به روستاهای چین و کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری بازدیدی انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات تردد بین استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری در فصل زمستان سال گذشته، مقرر شد تا قبل از شروع بارندگی ها سال جدید ، اقداماتی در این مسیر انجام و راه دسترسی این مسیر احداث شود و تا مردم به راحتی در این محور تردد کنند.

مقبلی با بیان اینکه کار راه شکافی مسیر پیشرفت خوبی دارد، افزود:  یک اکیپ از مهندسی ارتش با همکاری اداره کل استان‌های لرستان و استان چهارمحال بختیاری کار راه شکافی این مسیر را انجام می دهند.

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: این مسیر از سمت استان لرستان تا روستای چین در استان چهارمحال و بختیاری راه شکافی خواهد شد، بعد از راه شکافی اداره کل های راهداری دو استان لرستان و چهارمحال و بختیاری با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات موجود خود و همچنین استفاده از ظرفیت پیمانکار  شن‌ریزی و آسفالت محور انجام خواهند داد تا مسیر احداث شود.

در ادامه  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اظهار کرد: این مسیر در انتهای حوزه استحفاظی استان لرستان واقع در بخش زلقی شهرستان الیگودرز واقع شده است. 

وی ادامه داد: این مسیر از سمت استان لرستان ۱۵ کیلومتر و از سمت استان چهارمحال بختیاری ۱۰ کیلومتر می باشد که در صورت احداث راه ارتباطی بین دو استان برقرار می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ کیلومتری که این مسیر در سمت استان لرستان وجود دارد به طور کامل راه شکافی شده، همچنین ۶ کیلومتر از این مسیر شن‌ریزی و ابنیه فنی آن احداث شده است، که جهت اتمام آن نیاز به اعتبار ویژه‌ای دارد تا پروژه تکمیل شود.

 شیروانی عنوان کرد: احداث این مسیر اهمیت ویژه‌ای دارد چون علاوه بر  برقراری راه ارتباطی بین دو استان ، می‌تواند یک راه پدافندی مناسب باشد تا در صورت نیاز از آن استفاده شود.