شناسهٔ خبر: 138229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اصلاح و بازسازی ۵۰۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه در شهرستان اردبیل

تسطیح حریم رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت: ۵۰۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه در شهرستان اردبیل اصلاح و بازسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،بهرام خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه در ۳ ماهه گذشته بیش از ۱۴۷ هزار متر مربع عملیات  رفع چاله و لکه گیری انجام شده گفت:در مدت یاد شده راهداران در  راههای شنی و شانه راهها هزار و۴۰۰ متر مکعب عملیات شن ریزی انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۲۰  کیلومتراز راههای شنی این شهرستان توسط راهداران  ریگلاژ و تسطیح شده تصریح کرد:راهداران در محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت اجرا کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در ۳ ماهه گذشته انجام ۳ هزار و۳۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری ،ریزش برداری و اصلاح پیچها را یادآور شدو اظهار کرد :در این مدت ۱۵۰ متر از راههای آسفالته شهرستان درزگیری شده است.

خیاوی در مدت یاد شده ازتسطیح ۷۸۰ کیلومتر از حریم راه شهرستان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد:۴۰ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی این شهرستان در ۳ ماهه گذشته خط کشی شده است.

وی در جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب بیش از ۴۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در راههای شهرستان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت راهداران ۵۴۰ عدد تابلوهای الزامی در راهها نصب کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:در ۳ ماهه گذشته حدود ۲۸۰ عدد سرعتکاه آسفالتی،مجازی و پلاستیکی در راههای شهرستان اردبیل تهیه، نصب، تعمیر و رنگ آمیزی شده است.

خیاوی با بیان اینکه راهداران بطور مستمر از ۷۰کیلومتر روشنایی موجود راه نگهداری می کنند اظهار کرد:در دماغه ها و نقاط پربرخورد ۴۵۳ عدد دپوی خاکی ایجاد کرده اند.

وی تنقیه و لایروبی ۳ دستگاه پل ها،تعمیرات ۱ دستگاه ابنیه فنی و پلها ،زهکشی و دریواسیون پلهای بزرگ به حجم ۳۰۰۰۰ مترمکعب، انجام ۲ هزار و۱۰۰ کیلومتر عملیات برفروبی ،۴۲۰ تن نمک پاشی، ارتقای حفاظ انجام شده(نیوجرسی مفصلی) به مقدار ۶۰ مترطول، ارتقای ۲۱ شاخه حفاظ انجام شده(گاردریل)،تعمیر ۲۹۴ شاخه گاردریل های آسیب دیده و مونتاژ و اصلاح ۳۳۰ کیلومتر تابلوی انتظامی را از دیگر اقدامات مهم راهداران شهرستان اردبیل در ۳ ماهه گذشته برشمرد.