شناسهٔ خبر: 138233 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲ میلیون و۸۰۰ هزار تردد سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

دوربین رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل گفت: در ۳ ماهه گذشته بیش از ۲ میلیون و۸۰۰ هزار تردد سرعت غیرمجازدر محورهای مواصلاتی استان اردبیل ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، امید نسیمی رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل در بازدید از سامانه های هوشمند محور سرچم با بیان اینکه این میزان ۱۰ درصد از تردد کل استان را شامل می شود گفت:میانگین سرعت متوسط استان ۷۲ کیلومتراست که انتظار داریم رانندگان برای حفظ جان خود و سایر مترددین به علائم راهور در جاده توجه کنند.

وی محورهای بران-سه راهی سربند،مشگین شهر-کنگرلو و بران قره آغاج را دارای محورهای پرتخلف تردد سرعت غیرمجاز استان برشمرد و تصریح کرد:در ۳ ماهه گذشته ۱۰۷ هزار و۶۴۵ تردد سرعت غیرمجاز در محور بران-سه راهی سربند،۷۹ هزار و۷۱۲ تردد در محور مشگین شهر-کنگرلو و ۱۱۱ هزار و۶۸۹ تخلف سرعت غیرمجاز نیز در محور بران-قره آغاج به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل در مدت یاد شده ثبت ۲۴۱ هزار و۷۲۴ تردد تخلف سبقت غیرمجاز را در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:در این مدت محور آستارا-اردبیل با ۵۰ هزار و۶۶۶ تردد،اردبیل-سرچم با ۲۷ هزار و۶۵۸ تردد و اسالم خلخال با ۲۲ هزار و۶۱۵تردد از پرتخلف ترین محورهای سبقت غیرمجاز استان است.

نسیمی در ۳ ماهه گذشته از ثبت ۸ میلیون و۲۱ هزار و۸۶۹ تردد تخلف فاصله طولی غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۱ میلیون و۱۳۰ هزار و۷۱۸ تخلف در محور آستارا-اردبیل،۷۱۴ هزار و۸۲۴ تخلف در محور اردبیل-آستارا و ۵۰۲ هزار و۶۰۰ تخلف تردد فاصله غیرمجاز در محور اردبیل-نیر به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل از فعالیت ۷۴ سامانه تردد شمار ، ۴۱ دوربین نظارت تصویری و ۶۶ سامانه ثبت تخلفات در استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد: ۲ سامانه توزین حین حرکت و سه تابلو پیام متغیر نیز فعال است.

نسیمی از مردم و مسافران خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ راهداری استان تماس گرفته و هرگونه انتقاد و پیشنهاد خودرا نیز جهت بررسی اطلاع دهند.