شناسهٔ خبر: 138262 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای موافقنامه اجرایی راه آهن رشت_ آستارا میان ایران و روسیه/افزایش جابه‌جایی بار و مسافر از راه‌آهن شمال۲

ریل قطار راه آهن از مهم‌ترین اخبار حوزه ریلی هفته گذشته می‌توان به امضای موافقنامه اجرایی راه آهن رشت_ آستارا و رشد ٣٠ درصدی جابه‌جایی بار و مسافر از راه‌آهن شمال۲ اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

موافقنامه اجرایی راه آهن رشت_ آستارا را نمایندگان ایران و روسیه امضاء کردند

در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه که به میزبانی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با مشارکت ۱۳ کشور برای تسهیل تردد در کریدور شمال-جنوب و با حضور مقامات کشورهای مختلف در تهران برگزار شد، موافقتنامه اجرایی پروژه رشت_ آستارا میان دو کشور ایران و روسیه به امضاء رسید.

راه‌آهن رشت- آستارا از طریق فاینانس ساخته می‌شود

دستیار رئیس جمهور روسیه، با تاکید بر اینکه حجم مبادله کالا بین روسیه و ایران در مسیر کریدور شمال- جنوب توسعه می‌یابد، گفت: راه‌آهن رشت- آستارا از طریق فاینانس تکمیل می‌شود.

بازگشت کامل سرمایه متقاضیان سرمایه‌گذاری در صنعت حمل ونقل ریلی

سرپرست اداره کل راه آهن شرق گفت: با تفاهمات انجام شده میان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با وزارت نفت از طرق سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور ، برگشت تمام و کمال سرمایه متقاضیان سرمایه‌گذاری در صنعت حمل ونقل ریلی قابل تحقق است.

تصویب ٣٠٠ میلیارد ریال جهت بازسازی و بهسازی ایستگاه‌ راه‌آهن شمال٢

مدیر کل راه‌آهن شمال٢ در بازدید مدیران کل «راه‌وشهرسازی» و «راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای» استان قزوین از گذرگاه‌های فرودگاه و خاکعلی از تصویب ٣٠٠ میلیارد ریال جهت بازسازی و بهسازی این ایستگاه‌ راه‌آهن در سفر رئیس جمهور به استان قزوین خبر داد.

بررسی موانع مالی و اجرایی راه آهن رشت- کاسپین با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

جلسه کارگاهی بررسی موانع و مشکلات مالی و اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین با حضور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل برگزار شد.

تشریح اصول هشت‌گانه حاکم بر ابتکار ایران-راه در کریدور شمال-جنوب

وزیر راه و شهرسازی در سومین نشست سه‌جانبه ایران-هند و روسیه که به‌ هدف تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب با حضور مقامات کشورهای مختلف در تهران برگزار شد، ۸ محور چندجانبه‌گرایی،مشارکت جویی،همسایگی ترانزیتی،رویکرد شبکه ای، تسهیل‌گری، حافظه تاریخی، هوشمندانه و فناورانه و انعطاف‌پذیر و تاب آور به‌عنوان اصول حاکم بر ابتکار ایران-راه که در ارتباط با مفاهیم مرتبط با کریدور شمال-جنوب هستند، را برشمرد.

رشد ٣٠ درصدی جابه‌جایی بار و مسافر از راه‌آهن شمال۲

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش جابه‌جایی بار و مسافر در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

طراحی پروژه رشت_ آستارا تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد اجرایی پروژه رشت_ آستارا خبر داد و گفت: طراحی این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود و عملیات اجرایی آن نیز اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.