شناسهٔ خبر: 138275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

فاز دوم تحویل زمین در طرح جوانی جمعیت شهریورماه امسال انجام می‌شود

علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: فاز دوم تحویل زمین در طرح جوانی جمعیت در شهریورماه امسال برنامه‌ریزی شد تا سایر افراد واجد شرایط از امتیازات این قانون بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار در همایش جوانی جمعیت (واگذاری زمین در راستای ماده ٣و٤قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت) که همزمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید بزرگ غدیر با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره کل هواشناسی استان برگزار شد اظهار داشت: افزایش نیروی جوان و خلاق مسیر یک جامعه را به سمت پویایی و شکوفایی بیشتر تغییر می دهد و در مقابل جامعه پیر ، طراوت و شادابی خود را از دست می دهد. بطور کلی می توان افزایش جمعیت را پیش نیاز توسعه پایدار دانست و باید دولت زیر ساخت های تحقق این مهم را فراهم آورد. در همین راستا رهبر معظم انقلاب سیاستهای افزایش جمعیت را ابلاغ کردند.

دیوسالار با اشاره به اینکه نقش رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد در سیاستهای افزایش جمعیت چشمگیر است، تصریح کرد: در همین راستا وزارت راه و شهرسازی با تمام امکانات و اختیارات که به موجب مواد ۳ و ۴ قانون حمایت از جوانی جمعیت در اختیار دارد ، اهتمام ویژه خود را بکار گرفته و تا پایان سال جاری به تمامی متقاضیان واجد شرایط امکانات و امتیازات مقرر در قانون را اختصاص می دهد تا سهم کوچکی در روند رشد جمعیت در کشور را عهده‌دار باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه پویایی کشور در گروه داشتن جمعیت جوان است تا این جمعیت بتواند با افزایش تولیدات زمینه رشد بیشتر جامعه را فراهم سازد، افزود: پیری جمعیت خطر جدی در بخش های فرهنگی سیاسی اقتصادی و امنیتی ایجاد می‌کند.

این مسئول استانی با اشاره به اینکه افراد ثبت نام شده پس از راستی آزمایی مشمول طرح واگذاری زمین رایگان می شوند، اظهار داشت: اکنون تهیه زمین برای جوانی جمعیت برای یک هزار نفر استان در دست بررسی است.

وی از تحویل ۱۷ هزار مترمربع زمین در طرح جوانی جمعیت به ۱۵۴ خانوار مازندرانی مشمول ماده ۳ و ۴ طرح جوانی جمعیت خبر داد و افزود: ارزش زمین های واگذاری شده ۱۶۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: آمادگی واگذاری زمین به هر تعداد که واجد شرایط باشند، در استان وجود دارد.

دیوسالار بیان کرد: به استناد مواد ۳و۴ قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف است نسبت به اختصاص یک قطعه زمین به مساحت حداکثر ۲۰۰متر مربع با رعایت سقف یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان به ازای هر خانوار اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: برای فاز دوم در شهریور ۱۴۰۲برنامه ریزی شد تا سایر افراد واجد شرایط از امتیازات این قانون بهره‌مند شوند.