شناسهٔ خبر: 138276 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صبح امروز انجام شد؛

تخصیص و واگذاری ۱۷۳ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در بروجرد

شاکرمی لرستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: به مناسبت اعیاد مبارک قربان و غدیر خم ۱۷۳ قطعه زمین به خانواده های مشمول طرح قانون جوانی جمعیت در شهر بروجرد تخصیص و واگذار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان،  شاکرمی سرپرست اداره کل راه در آیین اولین قرعه کشی زمین در بحث جوانی جمعیت که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد بروجرد برگزار شد، افزود: پنج هزار و ۳۴۱ نفر در لرستان متقاضی زمین در طرح ملی جوانی جمعیت شدندکه از این تعداد برای ۹۱۳ نفر تشکیل پرونده دادند.

وی اظهار کرد: ۳۰۱ نفر در شهرستان بروجرد واجد شرایط دریافت زمین در موضوع جوانی جمعیت هستند.

سرپرست راه و شهرسازی لرستان بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده برای اولین در لرستان ۱۷۳ قطعه زمین با قرعه کشی در اختیار واجدین شرایط قرار خواهد گرفت.

شاکرمی اضافه کرد: سهمیه لرستان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۱۶ هزار واحد تعیین شده که ۵۰ هزار واحد آن دولتی است.

وی ادامه داد: مهمترین چالش لرستان در طرح جوانی جمعیت تامین زمین است.

وی یادآور شد: بر اساس دستورالعمل چهار شرط برای اختصاص زمین در بحث جوانی جمعیت وجود دارد که تاریخ ثبت نام افراد، تاریخ تولد فرزند سوم و چهارم که ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد، اولویت سوم افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نداشتن زمین و مسکن دولتی است.

سرپرست راه و شهرسازی لرستان گفت: متراژ زمین‌های طرح جوانی جمعیت ۱۵۰ متر تا ۱۹۰ متر مربع است.

شاکرمی افزود: زمین به زن و شوهر به صورت مشترک ثبت و مجوز تخصیص زمین داده می‌شود و خرید و فروش ممنوع است و باید تا زمان صدور سند صبر کنند.

وی اظهار کرد: اراضی فوق دارای ارزش افزوده خوبی است و در جهت ساخت و ساز خانه ۵۵۰ میلیون وام مسکن نیز در آینده پرداخت خواهد شد.