شناسهٔ خبر: 13833 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به ریاست عباس آخوندی برگزار می‌شود؛

بررسی بافت‌های نابه‌سامان آذربایجان‌غربی در هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری

بافت فرسوده آذربایجان غربی وضعیت بافت‌های نابه‌سامان آذربایجان غربی و برنامه‌های تامین مالی خرد توانمندسازی و اجتماع‌محور محلات هدف بازآفرینی شهری این استان در هفتمین ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفتمین نشست ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیاء، بهسازی و نوسازی شهری سه‌شنبه ۱۲ آبان به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دبیری محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار می‌شود.

در این نشست علاوه بر بررسی وضعیت بافت‌های نابه‌سامان آذربایجان غربی، گزارشی از وضعیت روستاهای واقع در حریم شهرها و راهکارهای پیشنگری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور ارائه می‌شود.

ارائه برنامه‌های تامین مالی خرد توانمندسازی و اجتماع‌محور در محلات هدف بازآفرینی شهری استان آذربایجان غربی توسط موسسات غیر دولتی کاردوک و فرهیخته بخشی دیگر از این نشست خواهند بود.

در نشست‌های قبلی ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا بهسازی و نوسازی شهری که هر دو هفته یکبار با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف در وزارت راه و شهرسازی برگزار می‌شود وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری استان‌های خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان و سیستان و بلوچستان بررسی شده بود.

این جلسات در راستای تصویب «سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری» برگزار می‌شود./

نظر شما