شناسهٔ خبر: 138345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام شد؛

اهدا زمین رایگان به ۳۰۰ خانواده گلستانی دارای سه فرزند به بالا

راه و شهرسازی گلستان طی مراسمی به مناسبت دهه امامت و ولایت و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به ۳۰۰ خانواده گلستانی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زمین رایگان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، پنج شنبه ۱۵ تیرماه، مراسم جشن اهدای زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا توسط اداره کل راه و شهرسازی گلستان و با حضور محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت، زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، علی محمد زنگانه استاندار گلستان، مدیران شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی و مدیران استانی برگزار شد.

مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ابتدای این مراسم گفت: وزارت راه و شهرسازی وظایف معینی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دارد.

وی افزود: تحویل زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا از وظایف وزارت راه و شهرسازی در این حوزه بوده که اداره کل راه و شهرسازی گلستان تا کنون بخشی از این وظیفه را انجام داده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در راستای این سیاست دولت مردمی سیزدهم، با تلاش همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازی قرارداد واگذاری زمین رایگان به ۳۰۰ خانواده در شهرهای گرگان، کلاله و ترکمن اهدا شد.

ملک همچنین گفت: تا کنون بیش از سه هزار خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رایگان ثبت نام کرده که با برنامه ریزی های لازم تلاش می شود تا به تمامی این متقاضیان واجد شرایط زمین تخصیص یابد.
وی افزود: در حال حاضر ۶۵ هکتار از اراضی مالکین حقیقی و حقوقی در راستای نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به بافت شهرها الحاق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: مجموعاً ۲۵۹ هکتار زمین به صورت قطعی در استان گلستان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و این رقم به ۴۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی افزود: این اراضی برای ساخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تملک شده است و تا کنون انعقاد قرار داد ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی صورت گرفته است

ملک همراهی بخش خصوصی در حوزه مسکن را شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: ساخت  ۱۷ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی با همکاری بخش خصوصی در استان آغاز شده که از این تعداد پنج هزار واحد تسهیلات ساخت دریافت کرده اند .

گفتنی است در پایان این مراسم قرارداد واگذاری زمین به خانواده های مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، توسط اکبری مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت، زنگانه استاندار گلستان، منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، ملک مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرانی استانی به مشمولین استانی تقدیم شد.